21 januari 2022

Hoe kan dat nou?

Na de vloer gedweild te hebben, schonk ik een bakje koffie in en ging even de tuin in. Er gebeuren gewoon wéér wonderen in de tuin, ik werd er blij van! Deze plant kijgt al heel veel knoppen.


Over de schutting zie ik deze knoppen in de tuin van de buurvrouw. Dat beloven weer prachtige bloemen te worden.


En ik heb sinds vandaag ineens goede hoop dat de appelboom appels gaat geven. Dat is nog niet eerder gebeurd. Ik zie allemaal kleine zijtakjes groeien! Hij is in ieder geval goed bezig.


Is het niet wonderlijk?


Ik weet nog niet helemaal zeker of ik er wel blij mee moet zijn, het kan natuurlijk nog flink gaan vriezen, wat ik ook nog een beetje hoop eigenlijk. Maar voor nu is het goed om te beseffen dat het leven buiten doorgaat en er na een kale, doodse winter weer nieuw leven komt. En de lucht, daar keek ik ook een poosje naar. Dat blauw is zo mooi blauw en de wolken zijn grappig.


Ik zag ook stoom uit verschillende huizen komen. Allemaal huizen, waar mensen wonen die adem hebben en leven en hun dingen doen of niet doen...


Vanochtend las ik het dagboek 'Truth for Life' van Alistair Begg (even vrij vertaald): Stel je voor dat er elke ochtend €46.500 gestort zou worden op je bankrekening en dat wat je die dag niet opmaakt, niet mee gaat naar de volgende dag. Wat zou je ermee doen?
Het punt is, dat we zo'n bankrekening hebben! Elke dag krijgen we 46.500 seconden van leven! Wat doen we ermee? Gewoon af en toe een beetje rondlummelen in de tuin lijkt me een goede tijdsbesteding 😊

Gisteravond schraapte ik alle moed bij elkaar en pakte het doosje met spullen waar een miniatuurhuisje van gemaakt kan worden. Mar was er al eens aan begonnen en ik begreep al dat het een niet bepaald simpel en vooral pietepeuterig werkje is. Mar had al wat voorwerk gedaan, ik heb het tafeltje met S in elkaar gezet. Inderdaad niet eenvoudig en ik was er na dit kleine onderdeel al helemaal weer klaar mee! Maar het gekke is, dat ik nu weer ontzettend veel zin heb om verder te gaan. Het volgende projectje is een stoeltje. Jullie gaan het zien! En ik ga er straks gelijk mee beginnen, anders blijf ik het maar uitstellen, omdat er zogenaamd altijd belangrijkere dingen zijn om te doen.
Het ziet er eigenlijk niet uit en toch ben ik er trots op! 😂


Mar is maandag weer veilig thuis gekomen en dinsdag werd ze 20 jaar! Wat een feest!!


Ze had een lekker recept mee genomen uit Canada...maar in Canada waren ze veeeeeel lekkerder! Hoe kan dat nou?!


En verder hebben we een pittig weekje achter de rug. M had medicijnen die niet helemaal goed vielen, ze is er zo ziek van geweest... gelukkig gaat het nu veel beter en zijn we een beetje aan het bijkomen.
Op school van S zag ik dit in een nis in het trappenhuis, ik vond het zo mooi.


Gezellig!


Deze maand heb ik dit boek nog even uitgelezen. Ik was er voig jaar mee begonnen en kon het niet zomaar onuitgelezen weer naar de bieb brengen. Het viel wel een klein beetje tegen, maar er zaten ook leuke tips in. Wat ik er vooral uit meeneem is: gebruik je zintuigen vaker, allemaal!!


Hoe het verder met mijn boekenleesplan gaat... Ik vind het nog een beetje te rommelig. En ik kom toch in de verleiding er ook andere boeken bij te lezen. Het mag van mezelf, het zijn meer verhalende boeken voor ontspanning.

Ik hoop dat het jullie goed gaat!
Wat voor projectjes hebben jullie in de planning?
 

2 opmerkingen:

marijke zei

Wat fijn dat het weer beter gaat met M! In de eerste plaats voor haarzelf, maar zeker ook voor jullie.

Ontzettend leuke blog weer. Wat kun je genieten van de natuur he. En het kan je ook zo bemoedigen.

Nog van harte gefeliciteerd met Mar! Wat een heerlijke foto met de taart.

Zelf heb ik het bakken weer opgepakt, in mijn kindertijd werd er altijd op vrijdag of zaterdag cake of boterkoek gebakken. Lekker voor het weekeinde! En omdat we nu eieren krijgen, leek het me een goed plan om dat ook te gaan doen.

Dinsdag hoop ik te starten met een online scholing (psychogeriatrie) bij Avans. Gelukkig is onze jongste dochter nog thuis, kan ze me op gang helpen met de digitale leeromgeving....

Lieneke van Vuuren zei

Leuk dat je ook weer aan het bakken bent gegaan! Het is wel altijd sneller op dan dat je ermee bezig bent om het te maken:)
Ben benieuwd hoe je eerste online scholingdag was! Spannend lijkt me en interessant! Superhandig die dochters!!:))

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.