12 november 2021

Ik ga denk ik maar niet

Er staan een paar auto's op de parkeerplaats, drie om precies te zijn. Meestal staat er maar één. Er is geen mens te bekennen en ik parkeer zo dicht mogelijk bij waar ik moet wezen. Wat is de herfst toch mooi, denk ik bij het zien van dit boompje met zijn prachtige bladeren.


En wat is het toch koud, denk ik als ik hier alleen naar het water sta te turen... Net scheen de zon nog een klein beetje, maar al gauw zag ik een mooie grote grijze bol, het gebeurt niet vaak dat je de zon zo vol kunt bekijken zonder last van je ogen te krijgen. Het duurt niet lang of de zon is niet meer te zien en ziet het er mistig uit.


Ondanks de kou is het toch erg druk op het strandje. Allerlei eenden en vogels. Leuk idee dat ze daar maar de hele dag zijn en een beetje rondzwemmen in het meertje en weer aan de kant gaan en wat eten en weer zwemmen en een beetje met elkaar spelen. Ze hebben er alle tijd voor. Dit is precies de manier waarop ze hun Schepper eren!


Ik ga denk ik maar niet... dacht ik nog. Waarom zou ik? En als m'n zwemmaatje er is vraag ik haar me nog een keer te vertellen waarom we dit doen, waarom het goed voor je is. En na een paar goede punten zoals 'bruin vet aanmaken door het brein, goed voor je bloedsomloop en je immuunsysteem wordt sterker...' kleed ik me toch maar weer uit, loop in m'n zwempak naar het water en dan gaan we weer. Alles bij elkaar duurt het nog geen vijf minuten. Koud, koud, koud, een paar keer maak ik m'n gezicht ook nog nat met m'n handen en voel dat het water veel kouder is dan het kraanwater in de badkamer! Het is nu echt onder de 10 graden. En als we weer terug zwemmen begint het toch weer lekker te worden ook. En als ik me sta af te drogen, ja, dan is het toch gewoon écht heerlijk! Volgende week weer! Het grappige is eigenlijk ook dat ik had verwacht dat er op een gegeven moment wel iemand zou stoppen, maar het gekke is dat er vorige week twee nieuwe dames bij zijn gekomen! Dus wil je het ook eens proberen, echt, laat het me weten en ga mee! Ik beloof je dat het een fantastisch begin van de dag is! Kijk maar, P doet haar duim ook omhoog, het is echt waar! 😃


Dat was dat!
Toen gauw naar huis en na een warme douche lekker koffie gedronken en m'n boek uit gelezen. Daar in een volgende blog meer over! Nu nummer 4 van de 7 boeken die ik volgend jaar ga lezen:


Dit boek heb ik erbij gedaan, omdat ik ook van plan ben om Spreuken te gaan lezen in '22. Ik heb het boek al eens gelezen en vond het er niet persé uitspringen, maar nu ik voorzichtig de eerste bladzijden met m'n volle aandacht rustig lees, ben ik toch enthousiast. Dit citaat over de 'vreze des Heeren' vind ik mooi. Dit geluid hoor je niet zo vaak en vind ik het overdenken meer dan waard:
'Is de vreze des HEEREN een verlammende, psychisch schadelijke notie die we in onze verlichte tijd overgroeid zijn? Het Woord van God stelt dat het een krachtige macht is die de ziel reinigt en haar bekeert van afdwalende en zondige gedachten en daden (Psalm 19:8-9). Laten we onszelf eerlijk afvragen: hoeveel goddeloze gedachten en zondige daden zouden in de kiem gesmoord zijn als wij onze God niet alleen liefhadden, maar Hem ook op de juiste manier vreesden? Een juiste vrees voor de HEERE is een preventieve weldaad. Het voorkomt dat we zonden doen, weerhoudt ons ervan ze te koesteren en jaagt ons weg bij de zonde als we daar toch in vallen. De vreze des HEEREN is het toppunt van wijsheid, het is niet een bekrompen en schadelijk bijgeloof.'

Tot slot...woensdagavond hadden we weer homegroup en zag ik deze tekst op de muur: 



Mooi!


Nu bijna weekend!
Tot de volgende keer!
🙋



 

2 opmerkingen:

www.annderverhaal.nl zei

Wow, dat jullie nu nog buiten zwemmen! Ik ging voor het laatst in September. Mijn dode vingers hielden daarna meer dan een half uur aan. Dus geef mij maar die warme douche en dat boek.

Aritha Vermeulen zei

Jullie kunnen wel een groepje vormen: de dappere dames. Brrr, zo koud lijkt het me.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.