21 oktober 2020

Peuters zijn zo puur!

Wat een herfststorm vandaag! Vanochtend dacht ik dat het van een wandeling niet zou komen, maar vanmiddag was het toch nog droog en hebben we een wandeling gemaakt. Deze keer ergens waar ik nog nooit heb gewandeld. Ik kies liever voor de bekende paden en wegen, maar L houd wel van wat afwisseling en nieuwe ontdekkingen. Dus brachten we eerst opnieuw een taart weg en vonden in die buurt een mooi wandelgebied.

Waar zwanen hun kop in het water steken...



En ineens begonnen zich groepjes te vormen 💓


We hadden er een meisje bij vandaag, heel gezellig! Ik vroeg vanochtend wat ze lekker vond om te eten en ze zei: Paëlla! Nou...dat hebben we denk ik nog nooit op. Ze vertelde erbij dat het met garnalen is, maar daar zijn de meesten hier niet zo dol op, dus zocht ik even naar een recept. Het eerste wat ik vond was met chorizo-worst. En... het was héérlijk! Hier is het recept te vinden, maar ik raad je aan om gewoon pakjes gepelde tomaten te kopen en die fijn te maken ipv dit recept te volgen, ik heb er erg lang over gedaan.


Maar zover waren we eigenlijk nog niet. Het waaide nog flink en ik genoot van alle mooie herfstkleuren. De bladeren gaan nu echt van de bomen vallen, dat heb je vast ook al gemerkt! En dan met die wind, overal zie je ze in de lucht dwarrelen.


Zoals gezegd wilde ik aan de slag met de appels en de walnoten, maar ik had niet bedacht dat ik het in één recept kon verwerken. Het werd een lekkere appelplaattaart met walnoten en amandelspijs. Het recept vind je hier! Een bakje gepelde walnoten is natuurlijk veel sneller, ook dit duurde wel even. Maar...


Het was de moeite allemaal waard!
Yumm!


En ik was extra vroeg de keuken ingedoken, zodat ik het allemaal in m'n eigen rustige tempo kon doen. Ik wilde er ook nog tomatensoep bij maken, maar dat is niet gelukt. Morgen weer een dag hopen we.
Terwijl ik aan het kokkerellen was, kwam de postbode langs en daar zat een envelop bij met deze mooie kaart:

Van m'n oppaskindje van 2! Ik was zo verrast!! Het is zó lief! Ze heeft 'm zelf gemaakt. Ik hoef daar nog maar één keertje op te passen en ga haar echt missen. Peuters zijn zo puur!



Morgen staat er niets op het programma...
Als jullie iets leuks voor me weten om over te bloggen, laat het me gerust weten!
Ik ga, voordat ik naar bed ga, nog even een kijkje nemen in Mitford!😉

🙋




1 opmerking:

marijke zei

Wat een gezellige blog weer. Wat kan zo'n kaart je blij maken he.

Heb ook genoten van je andere stukjes in de herfstvakantie.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.