22 oktober 2020

En wat doe ik dan? Een beetje rondkijken maar...

Wat een zielige hond is dit! Toen we vanochtend beneden kwamen gaf hij geen kik en bleef slapen, terwijl het al iets later was dan op gewone schooldagen. Ook toen ik ontbeten had, kostte het hem de grootste moeite om op te staan en mee te gaan. Voor de deur bleef hij staan en wilde niet verder lopen. Na een poosje geduldig wachten liep hij toch mee naar de overkant van de straat en stopte bij de boom. Daar ging hij zitten! 



En wat doe ik dan? Een beetje in het rond kijken maar. En dus ook omhoog. Wat een mooie boom hebben we voor ons huis staan, ik kijk er vaak naar, maar niet zo vaak van onder de boom naar boven. Gelukkig stond Philip na een poosje wachten weer op en liep toen mee naar het achterplein. We weten niet zo goed wat hem mankeert, maar hij heeft in elk geval pijn in z'n achterpoot. Even in de gaten houden. Vanavond was hij gelukkig wel weer een beetje vrolijk te noemen, aan zijn staart te zien.




Vandaag stond er niks op de planning en hebben we ook niet zoveel gedaan. Ik maakte vanochtend wel een pan tomatensoep, heerlijk bij de lunch. Ik deed er tomaatjes, plakjes komkommer en reepjes paprika bij met een bakje humus, dat ging er wel in. De rest van de middag had iedereen enorm veel trek, dus het was toch niet echt een volwaardige maaltijd. Vanavond had ik bloemkool, gebakken aardappels, stoofpeertjes en een lekker kaassausje, maar die waren we vergeten:) Alles ging schoon op, volgens mij zijn ze allemaal in de groei!


Verder ben ik even in de tuin bezig geweest. De frambozenstruik moest nodig gesnoeid worden en er konden nog meer dingen uit gehaald worden. Ik ben er nog niet klaar mee, maar na 2 vuilniszakken vol tuinafval vond ik het wel leuk geweest.


Ik zal eens vertellen waar onze kids zich deze dagen zoal mee bezig houden. H werkt alle dagen en R ook, op z'n stage en thuis aan school.
L. ging verder met haar schilderij. Ze heeft een boek geschreven 3 boeken geschreven met allemaal avonturen, waarin haar oppaskinderen en zijzelf als oppas een grote rol spelen. Ze heeft ze allemaal ingesproken en de kinderen genieten ervan. Nu maakte ze er een schilderij bij.



En nu is hij klaar en was de vraag welke ik het leukste vond. Nou...deze:



Voor de tekeningen zoekt ze inspiratie op internet en tekent er met plezier op los.

M was deze week gezellig thuis, ze had ook herfstvakantie en had niets in Utrecht te doen. Zij was ook druk met schrijven. Ze is van plan een dagboek te schrijven. Ze schrijft mooi, eerlijk en echt... ik denk dat het heel mooi wordt en dat veel jongeren zich er misschien wel in herkennen.

Mar is druk met school, ze gunt zichzelf niet echt vakantie, maar komt bijna altijd wel gezellig even koffie drinken. En ze oefent een prachtig pianostuk! Ze heeft een paar lessen van iemand uit de kerk gehad en ook heel veel zichzelf aangeleerd, ook al zo gezellig!

A en S bakken veel taarten deze vakantie en lezen Duckies en racen met Mario kart op de WII.

En verder...
als ik straks S naar bed gebracht heb, ga ik een mooi A-4tje maken met Prediker 3:1-8. Het is echt mijn favoriete Bijbelgedeelte op dit moment.
Voor alles is er een vastgestelde tijd, 
en er is een tijd voor elk voornemen onder de hemel.
Er is een tijd om geboren te worden en een tijd om te sterven;
Een tijd om te planten en een tijd om het geplante uit te trekken;
Een tijd om te doden en een tijd om te genezen,
Een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen;
Een tijd om te huilen en een tijd om te lachen,
Een tijd om rouw te bedrijven en een tijd om te huppelen;
Een tijd om stenen weg te werpen en een tijd om stenen te verzamelen,
Een tijd om te omhelzen en een tijd om zich ver te houden van omhelzen;
Een tijd om te zoeken ne een tijd om verloren te laten gaan,
Een tijd om te bewaren en een tijd om weg te werpen;
Een tijd om stuk te scheuren en een tijd om dicht te naaien,
Een tijd om te zwijgen en een tijd om te spreken;
Een tijd om lief te hebben en een tijd om te haten,
Een tijd van oorlog en een tijd van vrede.
Het helpt me te bedenken dat het hier gewoon niet altijd goed en fijn hoeft te voelen en te zijn. De tijd om te huilen, de tijd om het geplante uit te trekken, de tijd om je ver te houden van omhelzen. Al die tijden horen bij het leven hier op aarde. En in al die tijden wil God een God van dichtbij zijn en wil Hij ook écht God zijn in mijn leven. En wil Hij door jou en mij gekend worden! Is het niet zo dat je Zijn liefde, zijn goedheid, zijn genade, zijn grootheid vaak ziet, dwars door die tijden die we moeilijk noemen (en dat zijn ze ook)?

Ik vond een filmpje van Bijbel Project in het Nederlands over Prediker.
Je vindt het hier.


Er zijn heel veel filmpjes van Bible Project in het Engels, ze geven je een overzicht over een bepaald Bijbelboek, heel boeiend! Als je bij Youtube zoekt naar 'Bible Project' vindt je het wel.

Tot morgen 🙋




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.