4 oktober 2020

De grote stap


Worden niet twee musjes voor een penninkje verkocht? En niet een van die zal op de aarde vallen buiten uw Vader om. Wees dus niet bevreesd, u gaat veel musjes te boven.
Mattheüs 10:29,31


Een troostvolle tekst, voor als het leven anders gaat dan je zou willen en je daar heel verdrietig om kan worden. De Vader ziet en hoort ons en niets, helemaal niets ontgaat Hem en Hij zorgt!

Vorige week eindigde ik mijn blog met het vertellen dat er een grote stap zou komen. Die is er inmiddels geweest. Maar eerst nog even over die zondag... Sinds kort hebben we hier een bijbelstudieclubje met een paar meiden. Ik had het nooit zelf bedacht, het is op een bijzondere manier tot stand gekomen en de ziekte en het overlijden van m'n vriendin afgelopen zomer heeft er alles mee te maken. Van het een kwam het ander en nu komen er elke keer zo'n 5 / 6 meiden tussen de 7 en 12 jaar. Vorige week ging het over de parel van grote waarde. Ik had doosjes gekochte en parels en kettinkjes en daar maakten ze wat moois van. Oja... en glitters had ik ook, die kwamen we nog wel een poosje tegen in de keuken 🙈


Maandag bracht ik M naar haar kamers in Utrecht! Dat was de grote stap! Voor haar en ook voor mij! Ze is daar een studie begonnen en reizen met de trein is niet echt een hobby van haar. We hebben die dag nog wat spulletjes gehaald, die nodig waren. K was de zaterdag ervoor al voor de grote dingen geweest, had een kast en een bed in elkaar gezet en een bureau gehaald. En wij kochten nog handdoeken, washanden, een plantje en een flinke voorraad boodschappen. En toen was het ineens al 14.00 uur en moest ik gaan. Even slikken was het wel en dat hielp eigenlijk niet echt... Dit weekend kwam ze weer gezellig thuis.


Dinsdag ging ik werken en kwam ik weer een poes tegen die me aan zat te kijken...


Het was heerlijk weer en ik wandelde een fijn stuk, wel anderhalf uur. Dat deed me goed!


Ik kwam nog een poes tegen. Hoe lief kun je voor dieren zijn, door zomaar ergens buiten een bakje eten en drinken en een mand neer te zetten!


Thuis maakte ik een leuk stickerpuzzeltje, het lukte me niet heel goed om binnen de lijntjes te blijven, maar was leuk om mee bezig te zijn. Even rustig aan m'n bureautje in m'n kamer.


En donderdag was ik jarig! Ik moest werken en had nog wat doosjes en stickers en parels over. Zo kon ik met m'n oppaskindjes ook nog even knutselen. De glitters liet ik maar thuis.


En 's middags versierden we een plak cake...


Ik kreeg heel veel bloemen, prachtig!


Op dinsdag en vrijdag werk ik op hetzelfde adres, er staat een piano, waar I al aardig met handen en voeten geluid uit kan krijgen!


En deze keer wandelden we weer langs de kinderboerderij. Misschien wordt het voor jullie saai, maar het blijft leuk vind ik.


In een krantje over Israël wat ik bij de bloemen kreeg, las ik dit artikel. Dat vind ik nou leuk om te lezen en misschien jullie ook wel:


Vandaag was iedereen er en was het supergezellig. We deden het spel 'DiXit' wat ik voor m'n verjaardag kreeg. We aten samen brood...


en gingen naar het park om foto's te maken.


En nu...zijn er drie onderweg, liggen er 4 op één oor en hangen er 3 op de bank en ik tik de laatste letters van deze blog weg en ga ook gauw lekker slapen!
Tot volgende week! 🙋

3 opmerkingen:

www.annderverhaal.nl zei

Wat een mooie foto's en wat een actieve week. Leuk hoor! Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Gods zegen gewenst. Lieve groet, Anne

marijke zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een prachtige familiefoto. Dankjewel voor de mooie tekst over de musjes. Bemoedigde mij zeer.

Marleen zei

Ooooo M op kamers! Nou, een hele stap! Dat moet je ook een plekje geven als moeder zijnde, denk ik. Ontzettend gave foto's van jullie!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.