11 oktober 2020

Elkaar een beetje helpen de komende tijd

 


Het beginsel van wijsheid is de vreze des Heeren...
Spreuken 9:10


God liefhebben en vrezen maakt je een wijs mens. Zo kun je het ook zeggen. Op een van m'n werkdagen probeerde ik een beetje te handletteren, maar dan Spreuken 1:17. Ik vind het zo heerlijk om in de Bijbel te lezen! Juist nu komen de Woorden zo anders en dieper binnen door de aparte tijd waarin we leven.
Mag ik je een tip geven om Prediker eens te lezen? Het is zo'n mooi boek om in deze tijd te lezen! Er zitten hele wijze lessen in. Zelf heb ik veel gehad aan hoofdstuk 3! Het helpt me om m'n kleine wereldje van een afstand te bekijken.


De week door...

Maandag had K een dag vrij genomen, omdat ik de week ervoor jarig was geweest. Voordat we op pad konden, moest er eerst nog een vervelend klusje geklaard worden. De wasmachine was 'kapot'! De afvoer zat helemaal verstopt en gelukkig heeft K het kunnen fixen! Zo blij dat ik weer kan wassen. Er gaan er elke dag wel twee doorheen, dus het loopt lekker op als ik 2 1/2 dag niet kan wassen. Maar gelukkig kan ik zulke dingen vrij makkelijk los laten en zeker als ik het niet zie:)


Dus gingen we gauw op pad! We reden twee uur lang naar Flevoland en begonnen met een heerlijke lunch in een leuk eettentje. Ik nam een heerlijk theetje, kaneel/citroen. En ook nog een lekker broodje.


Daarna gingen we het bos in. Wat een mooi bos was het, best een ritje waard.



Er stond ook een indrukwekkend delta-bouwwerk


We vonden nog een spoor van een... hert of zwijntje?


En we kwamen deze mooierd ook tegen, mijn dag was helemaal goed! Is het niet geweldig hoe die stippen er gewoon opgeplakt lijken te zitten, alsof het dikke klodders verf zijn! En ook op het stammetje zie je spoortjes 'verf' zitten. Ik kon er wel uren naar kijken!


's Avonds kwamen we in Utrecht terecht. Zulke leuke grachtjes! We hebben een paar jaar geleden ook eens langs zo'n grachtje beneden gegeten. We weten niet meer precies waar, maar het leek hier wel op. Het was toen een mooie zomerse dag. Deze keer kozen we voor Indonesisch eten. Lekker, maar wel echt een eigen aparte smaak.


Op m'n werk werd ik ineens zo blij met deze naam. M'n oppaskindje heeft een naam gekregen met dezelfde betekenis. Het kwam omdat ik het album 'Kind van het Licht' van Elly & Rikkert luisterde. Mooie liederen van advent en kerst. Ja, dat begint bij mij in oktober al...:)



Vandaag kwam het meidenclubje weer en hebben we het gehad over de nieuwe wereld van God. Hoe zou die eruit zien? Ze hebben er een schilderij van gemaakt.



Gods nieuwe wereld wordt nu al zichtbaar om ons heen, maar ook door ons heen. Ik moet zo m'n best doen om Gods waarheid voor ogen te houden, dat kost me soms heel veel moeite, maar door heel bewust te luisteren naar Gods woorden, of ze nou door het lezen van de Bijbel komen, door een lied, een preek of een boek. Ik probeer ze tot me door te laten dringen wat het betekent voor mijn leven en m'n gedachten ermee te corrigeren waar nodig. Ik lees het nog eens en nog eens of ik schrijf het op of ik praat erover, ik mediteer... en langzaam, heel langzaam, maar heel zeker worden leugens weggedreven door de Waarheid: Jezus is Heer!! 
Mijn gebed is dat we elkaar hier een beetje mee zullen helpen de komende tijd. Dat Gods koninkrijk juíst nu steeds meer zichtbaar wordt!💗

Dit lied helpt me mijn ogen te richten op Jezus, de Grondlegger en Voltooier van ons geloof!


🙋




4 opmerkingen:

www.annderverhaal.nl zei

Wat hebben jullie een eind gefietst zeg. Mooie foto's van een heerlijke dag. Kostbaar dat je het geloof mag delen met die meisjes op de club. Het lied zou ik graag beluisteren maar als ik het aanklik gebeurt niks.

Lieneke van Vuuren zei

Oh..we waren met de auto en gingen daar wandelen hoor!😉
De filmpjes zijn alleen in internetversie te zien!

marijke zei

Dankjewel weer voor je blog, voor de foto's en de tekst. Heb momenteel grote zorgen, werd bemoedigd door de betekenis van Immanuel: God met ons. Ik merk dat in moeilijke situaties alleen Gods Woord echt houvast geeft.

Lieneke van Vuuren zei

Marijke, dankjewel voor je reactie, ik zal voor je bidden. Het is naar om grote zorgen te hebben...

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.