31 december 2020

Zulke dingen zou ik veel vaker willen doen

 M'n laatste blog van dit jaar! En...dat zeg ik maar gelijk alvast, ik kom pas weer in februari terug. Ik ga eens kijken of het leven zonder al te veel social media nog leefbaar is. Dus stop ik iig een maand lang met facebook, instagram, blogger en alle onnodige apps die ik op m'n mobiel heb blijven ook uit. Whatsapp bekijk ik 1 x per dag, begin van de middag, zo ook m'n mail.

We waren van de week aan het kijken hoelang we op onze mobiel hadden gezeten de afgelopen week en het kwam bij de meesten toch wel boven de 20 uur. Nu kon ik het niet zien met die van mij, maar ik ben er al zeker van dat ik met gemak aan de 20 uur kom. Weet je wat je allemaal in 20 uur kunt doen?!

Dus ga ik in plaats van met een mobieltje of laptop op de bank te zitten:

 - natuurlijk wel schrijven, maar nu weer eens in m'n dagboek en prayerjournal, dat is te lang geleden, ik mis dat ook.
- M'n huis flink opruimen en schoonmaken
- Bijbelstudies schrijven, al zo lang zin in en het komt er maar niet van
- Eindelijk de tuin eens flink winterklaar maken:)
- Boeken lezen
- Misschien komt er een puzzel op tafel
- verder haken aan de deken voor R & M
- diamond painting afmaken
 - mensen bellen
enz.

Genoeg te doen dus!

Even tussendoor, hebben jullie al oliebollen in huis?
We stonden heel lang in de rij en ik ben bang dat ik veel te veel gekocht heb. Aan de andere kant, we zijn met veel en ze gaan altijd elk jaar helemaal op, dus misschien valt het wel mee.


Eigenlijk vind ik het zelf altijd helemaal niet leuk als mensen ineens stoppen met insta of bloggen. Maar ja, zo gaat dat blijkbaar weleens. In februari zal ik een paar blogjes schrijven over  m'n tijd zonder. En nu laat ik nog even zien hoe de Amarilles er op dit moment bij staat:


Het blijft prachtig om te zien!

Van de week ging ik bij m'n broer op ziekenbezoek. We hebben elkaar ergens in mei ofzo voor het laatst heel even op een parkeerplaats gesproken, bij een wisseling van verjaardagsvisite die verspreidt werd over de dag, ik denk van m'n moeder. Zulke dingen zou ik veel vaker willen doen. Het is zo goed en gezellig om bij te praten en van elkaar te weten wat je bezig houdt.
Ze hebben twee schattige kleine hondjes, dit is er een van. Het stoeltje is eigenlijk voor de kleinkinderen!


Dit was het dan. Het einde van een heel bijzonder jaar. 
Bedankt dat jullie m'n blogs lazen en ook voor alle reacties op wat voor manier dan ook.
Ik wens iedereen een goede jaarwisseling en een gezegend 2021,
dichtbij (het hart van) God en dichtbij (het hart van) mensen!

🙋

2 opmerkingen:

www.annderverhaal.nl zei

Fijne jaarwisseling Lieneke. Gods zegen gewenst voor de periode zonder digitale poespas. Ik zie uit naar je ervaring maar zal je gezellige en opbouwende blogs wel missen.

marijke zei

Beste Lieneke, jij ook een gezegend nieuwjaar toegewenst! Ik zal je inspirerende blogjes zeker missen. Maar aan de andere kant... ik heb ook bedacht dat ik me minder bezig moet houden met social media...

Groeten van Marijke

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.