25 december 2020

Geheimzinnig...

Het begint waarlijk op een ochtendritueel te lijken. Ik ga een beetje vroeg m'n bed uit, ontbijt en lees een hoofdstuk uit de Bijbel, daarna maak ik een wandeling van ongeveer 3 kwartier, maar minimaal een half uur met Philip. Vaak begint het dan net licht te worden, het is lekker fris, ik krijg koude wangen en geniet van de buitenlucht.


Het liefst loop ik langs het water. Vanochtend zag ik water opborrelen. Er zal wel iets onder zitten, maar ik had het nog nooit gezien. Ik zag toen ook gelijk een reiger...


Die probeerde ik wat in te zoomen.


Van de week zag ik een schip liggen met 'volharding' erop geschreven. Het was een grijze dag, niet zoveel lichtjes in de haven, maar dat woord beurde me op!


Afgelopen week hadden A en S een logeerpartij. Ik bracht S weg naar m'n zusje. Ze hebben ook een hond die dol op aandacht is!


En op oren!


Later op de dag kreeg ik deze foto geappt 💓


Vandaag is het eerste kerstdag. Ik vond het een bijzondere dag. We hebben er deze dagen gezellig nog een extra meisje bij. Hierdoor dacht ik eigenlijk dat we misschien niet heel veel van de kerkdienst mee zouden krijgen. Maar S en H waren gezellig en heel stil aan het kleuren en... inderdaad kreeg ik het laatste stukje van de dienst niet mee. Niet omdat ze erdoorheen gingen praten, maar omdat ik in slaap viel! 🙈

En toen stond er ineens een al wat oudere vrouw voor de deur. 4 weken geleden is haar man overleden aan covid. Het was een verdrietig verhaal. Nu had ze de kerkdienst bij een van de leden mee gekeken. En ze vertelde me: 'Die kerk van jullie, die spreekt me wel aan, daar wil ik ook wel heen, ik vond het een mooie dienst!' Ik vertelde dat ze welkom was en vroeg of ik nog voor haar mocht bidden. En dat mocht. Een bijzondere ontmoeting die ik zelf niet had bedacht, daar word ik altijd blij en warm van vanbinnen!
En toen was daar vanmiddag ook nog deze prachtige boog in de lucht!


En dat is nog niet alles.
Een paar weken geleden kreeg M een Amaryllis. Het hoeft niet in aarde en hoeft ook geen water. Ik was benieuwd...en nam elke dag een foto. Die ga ik hier niet allemaal laten zien en het is nog niet helemaal klaar met deze plant, maar een stukje kan ik wel laten zien.
Zo kreeg ze hem:


Na een paar dagen:


Een paar dagen geleden:


En vandaag gebeurde er iets moois...
Is het niet prachtig en wonderlijk?
Wat gebeurt daar allemaal voor geheimzinnigs binnenin?


Ik ben nog steeds benieuwd!!

L is wekenlang bezig geweest met het maken van dit filmpje. We kregen het vandaag voor de dienst te zien. Ik kijk er graag nog een paar keer naar. Wat houd ik van al die verschillende mensen en culturen!


En aan het einde van de dienst kregen we van veel gemeenteleden een kerstgroet. Zo fijn om al die gezichten weer eens te zien. Ik werd er eigenlijk ook een beetje verdrietig van...mis het naar de kerk gaan. Daarom waren dat gesprekje aan de deur en die boog in de lucht en dat hele proces van die Amaryllis zo mooi, zo hoopgevend!


IMMANUËL
GOD MET ONS







2 opmerkingen:

@Lineke zei

Fijne 2de kerstdag lieve Lieneke..

Zeeuwse Mama zei

Wat een leuke filmpjes! Echt gaaf dat jullie zoveel culturen in jullie kerk hebben!!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.