9 december 2020

Brutaal gebed

We vierden avondmaal zondag (is het echt alweer woensdag?!). Ik mocht samen met Mar zingen en we zouden nog oefenen, maar het lukte niet helemaal met de versterking, dus zaten we even aan de kant toe te kijken hoe een van de diakenen alle bekertjes vulde met wijn en sap. Ik mocht er een foto van maken. Het viel nog niet mee met die handschoenen, het werd een beetje statisch, waardoor de bekertjes aan zijn handen bleven 'plakken'. We moesten er een beetje om lachen en de sfeer was gezellig. 


De preek ging over Jesaja 63: 15 - 64:12
Wat een heftig gebed is het eigenlijk, 'an uggly prayer' zei onze pastor. Als ik het lees, zou ik de mooie stukjes eruit halen... zoals:

'U HEERE, bent onze Vader, onze Verlosser van oude tijden af is Uw Naam.'
Jesaja 63:16

of deze:

Maar nu, HEERE, U bent onze Vader! Wij zijn het leem en U bent onze Pottenbakker: wij zijn allen het werk van Uw handen.'
Jesaja 64:8

En dat is ook mooi, maar dit staat er ook gewoon tussen:

Waar zijn Uw na-ijver en Uw machtige daden, Uw innerlijke bewogenheid en Uw barmhartigheid? Ze houden zich jegens mij in.'
Jesaja 63: 15

Heere, waarom doet U ons afdwalen van Uw wegen? Waarom verhardt U ons hart, zodat wij U niet vrezen?
Jesaja 63:17

Eigenlijk wist ik niet zo goed hoe ik verder moest met deze blog. Ik vroeg het in m'n homegroupapp (Bijbelstudiegroep). En daar schreef iemand:

'Mooi dat Jezus het dan toch gewoon doet ondanks dat brutale, onterechte gebed. Naar beneden komen en onze problemen oplossen.'

En dat is zo! Het brengt ons weer dichtbij Advent...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.