17 december 2020

Ontspannen momentjes

Oef...dat valt niet mee, dat schoolwerk thuis! Ik heb al van een paar ouders gehoord hoe hun kinderen hebben gehuild omdat ze voorlopig niet naar school kunnen en zo ook hier. School is een groot deel van het leven van schoolkinderen, een juf die veel meer geduld heeft en veel meer weet dan mama, vriendjes en vriendinnetjes om ze heen, structuur... En dat is thuis allemaal een beetje anders. Het is ook weer even wennen en er in komen, maar ik ben blij dat we straks eerst 2 weken vakantie hebben!:)

Sinds kort ben ik een nieuwe gewoonte aan het toevoegen aan m'n dagelijkse leven. Elke dag even een kop koffie of thee buiten in de tuin drinken. En wat een aangename verrassing toen ik buiten kwam en de zon heerlijk scheen. Het is echt een ontspannen momentje, waarin ik ook probeer te luisteren naar de Heilige Geest.

 


Nog meer ontspannen momentjes... Even pauze en wat kleuren.


De focus ligt hier in huis een beetje op ontspanning, omdat het de afgelopen weken niet zo goed ging met een van de kinderen. En als één lid lijdt, lijden alle leden mee. We zijn er nog niet, maar gaan nu langzaam weer de goede kant op en daar ben ik erg dankbaar voor.

Vorige week vond ik een heel mooi, oud lied. Dat wil ik graag aan jullie doorgeven. De vertaling zal ik eronder schrijven. Als je deze blog op je mobiel leest, is hier de link naar het lied.


O Liefde die mij niet laat gaan
Mijn vermoeide ziel rust op U
Ik geef U mijn eigen leven terug.
Opdat het in de oceaan van Uw liefde
rijker en voller moge stromen.

O Licht dat mij op al mijn wegen volgt
Ik geef mijn flakkerende toorts aan U over
Mijn hart krijgt zijn verloren glans terug
Opdat in het licht van Uw zonneschijn
Zijn dag helder en klaar verlicht mag zijn.

O Vreugde die mij zoekt door de pijn heen
Ik kan mijn hart niet voor U toesluiten
Ik volg de regenboog door de regen
En voel dat de belofte niet tevergeefs is
Dat de toekomst zonder tranen zal zijn

O kruis dat mijn hoofd opheft
Ik durf niet te vragen van U weg te vluchten
Ik lig in het stof, de schijn van het leven bekoort niet meer
En uit die grond ontspruiten
de bloesems van het eeuwige leven





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.