29 september 2021

Inmiddels weer opgewarmd

Wat een kou ineens! Daar zullen we de herfst hebben! Ik nam net een heerlijke warme douche en heb de verwarming aan gezet. Maar voordat ik dat deed, namen we nog even een duik buiten! Dát was pas koud! Het begon te regenen toen we zwommen, steeds harder. Maar echt, na een poosje is het niet meer koud. Na 20 minuutjes zijn we er uit gegaan. Het was wel iets frisser dan vorige week. Gauw m'n handdoek gepakt, bleek hij in de hondenpoep te liggen 🙈, m'n shirt was nat van de regen... het viel allemaal niet mee, haha! Maar lekker was het wel!
Volgende week...??


Inmiddels weer opgewarmd en koffie gedronken.

M'n werk was weer leuk de afgelopen twee dagen. Gisteren hadden de kinderen een studiedag. We zouden naar de tuin van de kinderboerderij gaan, maar niet naar de kinderboerderij, ze vinden dat niet allemaal even leuk, dus dat sloegen we over.
Ik gaf ze de opdracht om met allerlei natuurvondsten iets te maken, dat was erg leuk. De op een na jongste maakte dit mooie stukje. Er waren heel veel bloemen en er lagen er best veel op de grond, dus daar konden we veel mee.


En we maakten deze dame


Een pannenorgelconcert van 4 klinkt toch anders dan van 1 hoor!


Wat een prachtige tuin! En de zon scheen nog zo lekker!!


Kijk wat een mega hoge zonnenbloemen!


En elke keer toch weer iets nieuws zien, dat vind ik zo leuk. Deze waren me nog nooit opgevallen.


Weer langs de theepottenpoort. Deze vind ik het leukst.


Kleine beestjes zoeken, daar waren ze wel even mee bezig, dat was leuk.


En onze vriend de reiger was er ook weer!


En toen...gingen we naar een restaurantje om warme chocolademelk te drinken. We mochten eigenlijk niet binnen komen, want L heeft (nog) geen vaccinatiebewijs. En buiten was het officieel gesloten. We mochten het wel meenemen. Ik vroeg of we dan misschien toch wel even op die houten banken mochten zitten. En dat mocht gelukkig ook nog. 'De lekkerste chocomelk ooit!' Ik vond 'm iets te zoet...


's Middags hebben ze van alles gedaan, veel aan de tafel gezeten en geknutseld, getekend. Ik had een letterdoos meegenomen voor E, die in groep 3 zit. Ik was verbaasd dat ze al zoveel letters geleerd had!


En thuis was S ook lekker bezig. Ze heeft voor zichzelf een avond en ochtend routine bedacht en opgeschreven. Ze had haar bureau weer helemaal netjes gemaakt, want ze had twee lampjes van een buurmeisje gekregen. Ze houdt zo van gezelligheid.💖


En zondag dat was echt een feestje!! We hadden een Afrikaanse aanbiddingstijd. Daarna ging de preek over de Afrikaanse Moorman die door Filippus uitgelegd kreeg wat hij las uit Jesaja. We zongen 'God is so Good. Nu ik er naar luister krijg ik gewoon weer kippenvel! Vooral de jongeren die zingen vind ik echt prachtig, ze stralen helemaal! God heeft zo krachtig in hun levens gewerkt, het was niet makkelijk voor ze, maar nu zijn ze een groot voorbeeld voor ons allemaal hoe het is om Jezus te volgen en van Hem te getuigen en naar elkaar om te zien! Love them!!💓
Het is ook zo bijzonder toch eigenlijk... Na de coronatijd waar we doorheen zijn gegaan, waarin we zo weinig naar de kerk konden gaan, mensen zijn door hele diepe dalen gaan (niet alleen in de afgelopen anderhalf jaar)... En dan zo met elkaar zingen dat God goed is, dat is bevrijdend en geeft zoveel blijdschap!
Ja, God is goed!!
Je kunt het horen vanaf 44:20 in het Roemeens, Koerdisch, Somalisch, Pakistaans, Spaans, Portugees en Nederlands


En als je het filmpje niet ziet, is hier de link

Vandaag krijgen we mensen te eten en is de homegroup bij ons thuis, dus ik ga gauw aan de slag! Ik ga  een lekkere appeltaart maken en voor het avondeten denk ik tomatensoep...





 

1 opmerking:

Aritha V. zei

Ja, dat is bevrijdend! Heel mooi om even te luisteren. En zeg maar dat ik het lampje op haar burau zo mooi vind. Ik heb ook een nieuw vintage lampje op mijn bureau. Dat maakt alles opeens anders, soort van nieuw.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.