15 september 2021

Zou zomaar kunnen toch?

De ukelele van Mar stond op de bank vanochtend. Terwijl ik in de tuin bezig was, speelde en zong zij gezellig op de achtergrond.


Maar nu eerst, zoals beloofd:
13 lessen die ik deze zomer leerde,
Ik heb ze voor deze blog alleen terug gebracht naar 10!
Deze lessen leerde ik niet allemaal voor het eerst.
Er zit wat afwisseling in, wat dieps, wat luchtigs.

10 lessen van deze zomer

  1. God is in staat om in donkere tijden te laten zien dat Hij er is. Hij weet me te vinden, zelfs in het pikkedonker! (Ps. 46:6)
    'Hij is in hoge mate een hulp gebleken in benauwdheden.' Ik ben er nog verwonderd over. hoe God me elke keer persoonlijk weet te raken, te bemoedigen, te dragen.
  2. Nooit eerder zag ik van zo dichtbij wat voor vreselijk zwart monster depressie is.
  3. Hoe een camera werkt.
  4. Hoe het is als je zoons gaan trouwen en hoe het is als ze getrouwd zijn en echt niet meer thuis komen wonen.
  5. Zingen vanuit rust, uit het hart en ontspannen.
  6. Leven in en vanuit rust maakt een mens mooier!
  7. Wat een bijzonder hoofdstuk Romeinen 8 is. Hier 4 fundamentele waarheden, waarop ik mijn leven kan bouwen.
    1. God laat álle dingen meewerken voor iets goeds (Rom. 8)
    2. Niets kan mij scheiden van Gods liefde (Rom.8)
    3. Zou Hij ons niet alle dingen geven? (Rom. 8)
    4. Mijn dagen waren opgeschreven, geteld en gevormd voordat de aarde werd geschapen, voordat er zelfs maar een dag begonnen was. (Ps. 139/ Rom. 8)
  8. Door voorbereidingen wordt m'n werk leuker.
  9. Mijn gedachten/verstand hebben activering nodig en uitdaging, anders komt verveling met vervelende gedachten.
  10. Geleerd hoe het senseo-apparaat bij mijn schoonouders werkt.
Nogmaals, dit zijn ze lang niet allemaal, maar omdat ik ze niet gelijk opgeschreven heb, heb ik ze niet zo gauw paraat. Misschien kan ik er wat ruimte voor vrijmaken in m'n agenda om het bij te houden.
Ik ben heel benieuwd wat jullie deze zomer leerden! Ik zou het heel leuk vinden als je het met me deelt! Mag in een reaktie onder deze blog of op facebook of in de app of gewoon als je me een keer tegenkomt!
Of je belt me op.


Waardevol


Het is echt waardevol om het op te schrijven voor jezelf. Misschien zit er wel iets bij waarvan je denkt: Kan ik daar verder nog iets mee? Als dit zo goed is, hoe kan ik het een vaste plek in mijn leven geven? Hoe zorg ik ervoor dat ik dit niet vergeet? Wat moet ik vooral blijven doen? Hoe maak ik dit praktisch? Heeft iemand anders hier misschien ook iets aan? Enz enz.

Mijn werk


Ja, ik kan het toch niet laten om weer wat foto's te laten zien. Dat is dus een van die dingen. Door m'n werk voor te bereiden, wordt het echt leuker. Er zijn zoveel ideeën te vinden. Wat het voor mij nog handiger maakt is dat het gastouderbureau heel veel ideeën geeft om met de kinderen te doen.
Zo zaten er gisteren allemaal puppies in de oven. Ik was van plan om het samen met S en L (oppaskindje van 6) te gaan doen, maar zij wilden liever spelen. Ik vind het helemaal prima, dan maak ik het even alleen en kunnen ze het later op de middag als iedereen uit school is gezellig samen opeten.


Zijn ze niet enig?! En makkelijk, dit kunnen jullie ook!


Voor uit school had ik niets bedacht. En ook dat is voor een keer helemaal geen probleem. S en J waren buiten bezig en hadden een supergoed idee om van stoepkrijt verf te maken. Wat waren ze lekker bezig! Toen ik klaar was met alles ging ik er met I ook bij zitten.


Echte straatkunst


Vandaag


Vandaag een heerlijke rustige dag. Dat is zo fijn na een druk weekend en twee dagen werken. Ik heb vanochtend heel wat onkruid weggehaald en ik ga elke dag wel even naar deze zonnenbloem kijken, zou hij nog uitkomen? Het is zo'n laatbloeier!


Verder heb ik de badkamer schoongemaakt en de was weggewerkt en een flink eind aan de deken gehaakt.
Ik ga zo ook nog hèèl even slapen, want dat ging vannacht niet zo lekker. Philip heeft ons een paar keer wakker geblaft😒. Misschien had hij een nachtmerrie over puppiebroodjes.

Zou zomaar kunnen toch?




2 opmerkingen:

Hanna van der Doe zei

Een bemoediging en les die ik pas las was de uitleg uit de Bijbelverklaring van Matthew Henry n.a.v. Mattheüs 6:34 waar het o.a gaat over: 'Elke dag heeft genoeg aan zijns zelfs kwaad'(statenvertaling). Hij schrijft: De dag van heden brengt al genoeg onrust en moeite mee, wij hoeven de lasten niet te verzwaren door bij die van heden reeds die van morgen te voegen. Het is onzeker wat het kwaad van morgen zijn zal, maar wat het ook zij,er zal tijd genoeg zijn om er onze zorg aan te geven als het komt. Hoe dwaas is het om heden door zorg en vrees de last op ons te nemen die aan een andere dag behoort en daarom toch niet lichter zal zijn als hij komt! Laat ons niet tegelijk over ons halen hetgeen Gods voorzienigheid ons bij gedeelten wil doen dragen.

Lieneke van Vuuren zei

Wat mooi Hanna! Dankjewel dat je dit hier wilt delen. Het is voor mij (en voor meer mensen denk ik) een valkuil om je alvast zorgen te maken voor de dagen die nog komen. Matthew Henry schrijft het mooi, vooral die laatste zin!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.