16 september 2021

We kregen huiswerk mee

Woensdagavond waren we gewoon even in China en dat beviel me prima!
Ik zou er ooit echt nog eens naar toe willen.
We kwamen met de homegroup bij een Chinese broeder thuis.
Een tafel vol gezelligheid!



Een Bijbel vol moois!
We hadden het over de vrucht van de Geest.
En we kregen huiswerk mee!
Zorg dat je al de 9 vruchten uit je hoofd kent, zodat je je leven ernaast kunt leggen en kunt zien waar groei nodig is. Zo kun je jezelf toetsen en het in gebed brengen.


Als de vrucht van de Geest zichtbaar wordt in je leven dan is dat echt een getuigenis!
Onze Chinese broeder groeide op in China, waar je gewoon niet gelooft als je iets niet kunt zien. Hij kwam in aanraking met christenen en ging met hen mee naar de kerk, maar hij vond het zo moeilijk om te geloven wat ze zeiden. Hij vroeg om meer tijd. God kon hij niet zien, maar wat hij wel zag, was een liefde, vreugde en vriendelijkheid die hij niet kende. De vrucht was duidelijk zichtbaar en dat raakte hem diep. Hij is toen na drie maanden tot geloof gekomen.
En ook in zijn eigen leven werd de vrucht zichtbaar. Voor zijn bekering gaf hij niet zoveel om zijn familie, maar toen Gods Geest in hem kwam wonen, kreeg hij ze echt lief en nam hij de tijd om ze te helpen en bij hen te zijn. Uiteindelijk zijn zijn moeder en zijn broer met zijn gezin ook tot geloof gekomen.
Halleluja!
Wat een getuigenis!

Jezus zegt:
'Ik ben de wijnstok, 
u de ranken;
wie in Mij blijft,
en Ik in hem,
die draagt veel vrucht,
want zonder Mij kunt u niets doen.'
 

1 opmerking:

Bijbeltijd zei

Mooi om te lezen! Zo is het! Als we niet groeien in geloof zullen we als plant verdorren.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.