20 september 2021

Zeurderige stemmetjes


We beginnen vandaag met een tekening van L. Toen ik 'm voor het eerst zag, moest ik even goed kijken wat het nou was. Nu denk, had ik m'n lenzen niet in? Het kan toch niet missen!


Vandaag gingen we naar de kinderboerderij. Het buitenpad was weer helemaal open na anderhalf jaar, ik werd er zo blij van! Het is er zo mooi, je bent er echt even uit.


Deze vond ik ook heel mooi, net of er licht uit de bloem komt!


Mooi om te schilderen.
Denk ik:)
Ik schilder niet zoveel.


We zochten kleine beestjes onder dakpannen, stenen en hout.


We vonden er genoeg


En nog meer


Het is een leuk hoekje wat ze gemaakt heb, speciaal om kleine diertjes te zoeken.



En toen zagen we een reiger.
Sorry hoor, ik kan het gewoon niet laten...


Om foto's te maken van een wegvliegende reiger


Ik had m'n camera niet bij me, ben benieuwd of de foto's dan mooier waren geweest. Daar ben ik nog niet van overtuigd.


Vlieg maar mooi!


Zei ik al dat ik het zo mooi vind hier?


En leuk ook met bruggetjes


slootjes


En de zon


En natuurlijk altijd een gratis pannenconcert


Een stukje verder zagen we een reiger...


Ik denk dat het dezelfde was en ik heb 'm maar rustig laten zitten.

Voor degene die het leuk vindt om naar podcasts te luisteren. Ik vond vandaag heel veel Engelstalige luisterboeken van Andrew Murray!! Vorige week las ik het boekje 'Nederigheid' van hem en dat boekje staat er zelfs in het Nederlands op. Je vindt het iig op de app 'Google podcast', maar er zijn er vast nog meer.

Na m'n werk, waar ik gekookt had, kwam ik thuis en moest ik nog een keer koken. Ik voelde me echt heel erg shagrijnig worden. Eerder op de dag kreeg een heleboel spraakberichtjes van een vriendin waarmee ik samen boeken lees. We hadden het al over het boekje 'Nederigheid' gehad. En daar gingen haar audio berichtjes over. Ik had zin om die te luisteren en niet toe te geven aan die zeurderige stemmetjes vanbinnen. Het was een goed idee en een goede oefening en toch is het veel makkelijker om wel aan die shagrijnigheid toe te geven en het kostte moeite om m'n aandacht ergens anders op te richten. Hoe vaak heb ik dat niet gedaan?!
Ik zou het vaker willen oefenen, misschien maak ik er een herfst thema van...

Hebben jullie een herfst thema?
Herken je iets van wat ik vertel over zeurderige stemmetjes vanbinnen?
Hoe ga jij daar mee om?





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.