17 december 2018

Wat betekent kerst voor mij?

L kan zo leuk tekenen. Gisteravond zat ze even naast me en ik was verbaasd dat ze dit zo gauw had nagetekend. 


M en A zaten kaarten te maken voor leraren en vriendinnetjes en zelf was ik bezig met een planning voor de komende drie weken. Vanochtend heb ik me daar netjes aan gehouden. Ik heb twee tandartsafspraken verzet en alvast een recept gezocht voor wat we eerste kerstdag mee naar de kerk meenemen.

Wat betekent kerst voor mij dit jaar? Ik heb er eens goed over nagedacht. Voor mij is kerst, dat mooie Bijbelvers dat me gegeven is, vasthouden en koesteren. Ik zeg een Bijbelvers, maar het kan ook een ontmoeting zijn, een lichtpuntje, een lied of een gebeurtenis. Zoals Maria haar kindje Jezus vasthield en koesterde midden in een wereld van duisternis...is dit de Redder van de wereld, de Messias? 
Hoe donker kan het zijn in mijn leven! Als ik me zorgen maak en ik lees een mooie tekst dan is Kerst voor mij dat ik me vasthoud aan, nee dat ik die Bijbeltekst ontvang en vasthoud en koester! Deze paar woorden, wat stellen ze voor? Maar het is mijn redding, het is mijn Leven, mijn uitkomst, mijn Licht in de duisternis. Het is mijn Jezus, die naar mij toekomt...niet met superkracht en wonderen en tekenen, maar met een paar woorden die tot mijn hart spreken.

In deze tijd is het dit gebed:
Toen ik zei ´mijn voet wankelt´, ondersteunde Uw goedertierenheid mij, Heere. Toen mijn gedachten binnen in mij zich vermenigvuldigden, verkwikten Uw vertroostingen mijn ziel.
Psalm 94: 18-19

Voor S is dit een tijd waarin we niet alleen wachten op Kerst, maar ook nachtjes aftellen voor haar verjaardag!


1 opmerking:

Anoniem zei

Dankjewel voor je mooie stukje, bemoedigd mij erg allemaal, herken veel in je schrijven over wat kerst dit jaar voor je betekend en die mooie tekst uit psalm 94 eronder.. Zó mooi, zo dankbaar dat dan te lezen en er zo voor elkaar te mogen zijn! Heb een heftige periode achter de rug na een operatie, zó toe aan bemoediging.. Gezegend Kerstfeest wens ik je met je gezin! Onze Redder kwam! Wat een genade.. Hartelijke groet, Marthe

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.