8 december 2018

Een paar blaadjes uit de laptoptas

Zei ik dat de feestjes voorlopig afgelopen waren? Hier in huis wel, maar donderdag was het zoontje van m'n vriendin een straatje verder jarig. Hij en S spelen al met elkaar vanaf hun babytijd en S is daar écht kind aan huis! 6 jaar werd deze jongen, wat is het toch leuk om kinderen groter te zien worden! 


S. had een beetje buikpijn en ging lekker op de bank liggen en pakte er ook een dekentje bij. Daarna heeft ze gelukkig ook nog lekker gespeeld en is ze niet ziek geworden.


Nu is het zaterdag en ben ik he-le-maal-al-leen thuis!! Ha is bij Ma, R werkt sinds vorige week als vrijwilliger op de ic cardiologie in het ziekenhuis, Mar is oppassen, L is met een vriendin aan het winkelen en K heeft de andere 3 meegenomen.
Het ideale moment om de kapstok aan te pakken. Er hingen nog zo'n 12 jassen aan! Die heb ik er afgehaald en op ieders bed gelegd, mogen ze in hun kast leggen. 


Nu mogen er voortaan maar 9 jassen aan de kapstok hangen!

Van de week vielen er een paar blaadjes uit de een of andere laptoptas en die blaadjes bleven een poosje op de leuning van de bank liggen. Ik dacht dat het van iemand anders was, maar toen ik er vanochtend goed naar keek bleek het toch echt mijn eigen handschrift te zijn. Wat was ik blij dat ik het nog niet had weggegooid!! Er staan prachtige citaten op. Ik heb al heel wat 'boeken' overgeschreven! 


Ik zal met een mooi citaat sluiten. Het is iets wat me heel erg aanspreekt en waar ik ook een keer hard om moest lachen. Ik was aan het hardlopen met de hond en het ging allemaal niet zo lekker, dus ik stond op het punt om er chagrijnig van te worden, maar toen ging ik bidden: 'Heer, mijn vreugde ligt niet deze situatie, niet in de hond, niet in het hardlopen, ik wil mijn vreugde in U vinden!' Weer thuis en onder de douche ging ik verder met het memoriseren van Filippenzen, ik was bij hoofdstuk 3 en dat begint met:

Verder broeders,
verblijdt u in de Heere. 
Let niet op de honden...

Maar nu het citaat:
Naar mijn mening is het het belangrijkste om te zorgen voor het volgende: zorg er in de eerste plaats voor dat je ziel vreugdevol is in de Heere. Andere dingen kunnen zwaar op je drukken, zelfs het werk voor de Heere kan een heleboel van je aandacht opeisen, maar ik herhaal opzettelijk, het is van buitengewoon belang dat je in de eerste plaats zoekt naar de blijdschap in je ziel over God Zelf! Streef er dag na dag naar om dit het belangrijkste doel van je leven te maken.
(Een citaat van George Müller in 'Vechten voor vreugde' van John Piper) 



1 opmerking:

DanielleOnderweg zei

Wat een mooi citaat, dank je wel.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.