2 januari 2024

Benieuwd naar het verhaal erachter

Vandaag is het vrij rustig in huis. Ik heb de badkamer weer schoon en beneden is de vloer gedweild. Ik heb een enquete onder collega's uitgezet en heb wat voorbereid voor de presentatie over borstontsteking, die ik volgende week moet geven.
Heerlijk zo'n dagje!

Gister wilde ik nog iets vertellen over oudejaarsavond. Ik vergat het, dus doe ik het nu. M was die avond niet thuis, maar ergens anders. Ze belde wel even en liet toen de kamer zien waar ze was. Ik zag allemaal mensen zitten met hun voeten in een badje met water. De heer des huizes zei: 'Ik ben hier om oud & nieuw te vieren, maar ik ben met mijn voeten in een bad terecht gekomen.' Natuurlijk was ik benieuwd naar het verhaal erachter.


M was bij 'Home for Kurds', een stichting die zich inzet om het Evangelie te verspreiden onder de Koerden. Een van de vrijwilligsters is pedicure en nam maandagavond allemaal teiltjes mee. Ze liet iedereen met zijn of haar voeten in een teiltje met warm water en zout zitten en gaf aan iedereen die dat wilde een voetmassage.
Dat is toch mooi?!

Er kwamen een paar vragen bij me op:
Zou ik/jij dat doen als ik/je pedicure was?
Wie zou ik/jij nou eens op de een of andere manier kunnen verwennen?
En op welke manier dan, wat past bij mij/jou?


3 opmerkingen:

marijke zei

Leuke vraag waar ik gisteren en vandaag over nagedacht heb. Ik denk dat - als ik pedicure was - ik het wel zou doen, maar dan niet in een groep, liever 1 op 1. Hoewel ik denk dat het iets heel gezelligs geeft zo met elkaar.

Ben nog aan het puzzelen wie ik nu eens extra zou kunnen verwennen, probeer sowieso met m'n aandacht er voor anderen te zijn, maar weet ook dat ik daar in te kort schiet.... En iets echt concreet DOEN voor een ander heeft ook wel iets moois vind ik.

Anoniem zei

Ik denk dat ik als ik pedicure dit ook zou doen ;)

Ik hoop zo dat deze pedicure dode zeezout heeft gebruikt. Dat heeft zulke bijzondere eigenschappen. 40 mineralen en magnesium worden het makkelijkste via de voeten opgenomen.

En wat eeen mooie gedachten, al het oude achterlaten in zo n badje en opnieuw beginnen in 2024

Aritha V. zei

Nou, ik zou het niet in een groepje doen maar één op één. En dan wel met een badje met bubbels. Lekker borrelen.

Ik masseer graag voeten. Ik doe het twee keer in de week bij iemand, die er erg rustig van wordt. Als mensen niet zo'n goede doorbloeding hebben is het fijn. Het drijft ook wat vocht af enzo, bij dikke enkels.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.