13 mei 2022

Ongevraagd

Vorige week zaterdag hadden we een leuk uitje, L en logeetje gingen mee. Het was nog een kleine verjaardagsuitje voor mijn schoonouders die allebei 88 jaar zijn geworden. Met een klein groepje familie gingen we mee met de huifkar.


Het was wel vreemd om langs de zorgboerderij te rijden waar een dag eerder een schietpartij was geweest. Normaal kom ik daar nooit.


Dichtbij was er ook veel verdriet. Een buurman een eindje verderop overleed vrij plotseling. We waren net aan mijn eerste potje 'Ticket to Ride' begonnen toen er een brandweer, ambulances en politie in de straat kwamen. Wat een verdriet, wat is er een gat geslagen in dit gezin. En in deze gezinnen.

Ik vond dit wel een mooi plaatje. Midden op een plek waar niemand het heeft gevraagd, bij een huis dat nog niet bewoond wordt, waar nog van alles aan gedaan moet worden, groeit iets moois. Dat is toch ook vaak zo in het leven... soms is het moeilijk om het te zien, maar het is er toch, vaak ongevraagd.


Woensdag hadden we een lunch met onze homegroup. Het was gezellig. Er waren kuikentjes en dat blijft natuurlijk altijd schattig voor jong en oud!



Met I van m'n werk ging ik naar de kinderboerderij.


Hier bleef ik wel even staan kijken, zo'n mooi groot ei in het nest zie ik ook niet elke dag!


En deze... ik dacht dat alleen giraffen lange nekken hadden.


Later zag ik hem met z'n vrouw en kindjes. Ik dacht ik loop even wat dichterbij zodat ik een mooie foto kan maken. Maar toen kwam papa hard klapperend met z'n vleugels op me af gevlogen.
Oke, ik gá al!


We deden vaker Ticket to Ride afgelopen week, het is echt een leuk spel!


Hebben jullie nog iets ongevraagd moois gezien deze week?

 

2 opmerkingen:

marijke zei

Dank je wel voor je mooie blog weer! Wat een ingrijpende situatie in Alblasserdam. Zoveel verdriet.

Wat heftig ook voor jullie het overlijden in de straat, uit wat je beschrijft meen ik op te maken dat het om een reanimatie ging.

Het confronteert je (opnieuw) zo met de kwetsbaarheid van het leven. Ben zelf flink ziek geweest door de griep, dat zette mij al aan het denken, hoe moet het dan voor jullie zijn geweest.

Mooi dat je dan toch oog hebt voor een onverwacht wonder! Of misschien juist wel dan, je beseft dat niets vanzelfsprekend is.

Aritha Vermeulen zei

Een blogje zo uit het leven. Bedankt. Het is erg schrikken allemaal en heel erg (waar je over schrijft) Tegelijk staan er ook heel veel mooie, leuke dingen. Zo is het gewon echt. Het wisselt elkaar af. En soms is het er tegelijk.

Iets ongevraagd moois gezien. Heel veel :)

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.