29 mei 2020

Niet zo stil eerlijk gezegd

Vandaag neem ik je mee naar buiten. Vanuit mijn werk als gastouder kon ik met dit mooie weer niet binnen blijven zitten en ben ik naar buiten gegaan. De ene keer met 1, dan weer met 8 en dan weer met 4 kids.


Ik kwam prachtige struiken met bloemen tegen, fel roze, licht roze


En witte


Mooie (moes)tuinen, wat heerlijk als je zo'n plekje hebt!


Langs het water



Ganzen en eenden in alle soorten en maten, leuk die 'tienereenden', niet zo klein meer, met van die lange 'slungelpootjes'


En dit was wel echt hét cadeautje van de dag! Wat een prachtige gele, donzige kuikens waren dit! Ik had er wel een willen pakken en even willen knuffelen!


Ze kwamen helemaal van aan de overkant van het water steeds dichterbij, ik werd er helemaal blij van!


Op de terugweg ging ik door een wijkje waar allemaal kleine huisjes staat, zo knus!
Daar stond ook deze boom, nog nooit gezien.


Een eindje verderop lagen allemaal dennenappels, ach waarom ook niet een foto...


Nu de wandelingen met de kids.
Hier mijn dansende meisje 💕


De ganzen hebben daar echt hun verblijf. Soms staan ze er midden op de weg en kun je gewoon een poosje niet doorrijden. Maar deze keer niet. Lekker in het gras.



S kon haar energie kwijt op een schoolpleintje dat open was.


En een van m'n oppaskindjes keek toe hoe ze dat deed.


Hoger en hoger


We kwamen nog een kunstwerk tegen, ik weet niet hoelang het er al staat, maar ik heb ook dat nog nooit gezien.


L is er altijd bij als ze even geen schoolwerk of andere afspraken heeft, gezellig!


Mar is er nooit bij:) Ze is hard aan de studie!



En yes! dit tentamen heeft ze gehaald!😃

Wat een lange blog, respect als je al tot hier bent gekomen!
Op mijn slaapkamer ligt een boek open bij een tekst uit Psalm 62, dat wil ik graag met jullie delen. Mijn ziel was de afgelopen weken niet zo stil eerlijk gezegd. Een wandeling buiten hielp me wel even, en ook om dit steeds tegen te komen:
'Waarlijk, mijn ziel, keer u stil tot God. Want van Hem is mijn verwachting. Waarlijk, Hij is mijn Rots en mijn Heil. Mijn Burcht, ik zal niet wankelen. Op God rust mijn heil en mijn eer. Mijn sterke Rots, mijn Schuilplaats is in God. Vertrouwt op Hem te allen tijde, o volk. Stort uw hart uit voor zijn aangezicht. God is onze Schuilplaats. 
Psalm 62:6-9


2 opmerkingen:

Aritha V. zei

Ik vind dit echt heerlijk om te lezen, jouw tekst en de afwisseling van foto's.

DanielleOnderweg zei

Het kost soms best moeite onze ziel tot rust te brengen maar Hij is erbij, Hij is onze Rots onze Schuilplaats.
Prachtige foto's er weer bij.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.