8 juni 2020

Niet huilen alsof Hij er niet is!

Wat gek! Er staan 5 concepten van blogs in m'n blogposts. Blogjes waar ik ooit aan begonnen was, maar nooit afgemaakt heb of in ieder geval nooit gepost. Van 2 kan ik nu wel even een nieuwe blog maken.

Ergens in 2017 maakte ik een wandeling met een zus uit de gemeente en met haar hond. De foto's in deze blog maakte ik tijdens deze wandeling. 


En nog een blogje, moet ongeveer eind 2017 geweest zijn, waarin ik iets schreef, wat ik toen denk ik toch te persoonlijk vond om te posten. Het was in de tijd dat onze zoon een hersentumor leek te hebben. Ik zeg 'leek' omdat het achteraf om een bloeding in een cyste ging. Maar wij wisten niet beter of het was een tumor en ons leven stond op z'n kop. Het was behoorlijk duister. Ik herinner me dit nog goed, dat m'n ouders kwamen en ik even heel erg moest huilen en mijn vader zei: 'Niet huilen alsof hij er al niet meer is!' Zo bijzonder om dit nu te lezen, terwijl hij weer helemaal gezond is en druk met z'n opleiding.
Ik wil het ook nu voor ogen houden...


'Niet huilen alsof hij er al niet meer is!'
De woorden van een lieve vader
die zijn dochter wil troosten
die niet zeker is van het leven van haar zoon
die moedig zijn hoofd en hoop opheft
en getuigt dat God Dezelfde blijft
dat het daarom hoe dan ook goed zal komen.
De tumor in zijn hoofd is niet in staat
het Licht in zijn ziel te doven.
Het Licht dat door tijd en eeuwigheid heenbreekt
en de duisternis een halt toeroept
De duisternis van wachten, onderzoeken
uitslagen, operaties, angst, tranen...
verder wil ik niet gaan
Niet op de zaken vooruit lopen
Niet het ergste denken
Niet huilen alsof hij er niet meer is
Niet wanhopen alsof Hij er niet is, was en zal komen!




1 opmerking:

www.annderverhaal.nl zei

Ik herinner me nog dat dit verhaal in jullie leven speelde. Bijzonder dat je er nu op kan terugkijken advies je oude blog. Heel mooi wat je vader zei. Ik moet ook aan mijn gelovige moeder denken. Ze zei: 'Het komt goed op Gods manier'. Er sprak vertrouwen uit en een overgave want Gods manier is niet altijd de onze.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.