6 mei 2019

Rustgevende bezigheid

Dag 14 na Pasen

 Wat was het heerlijk! De vakantie en deze pizza's!
Deze keer maakte ik ze zelf, en het valt me altijd weer mee hoe makkelijk het is, echt een aanrader! Op zaterdag eten we altijd pizza, maar omdat we die dag een verjaardag hadden, maakte ik ze vrijdag.
Ik maakte pizza met salami, spinazie en geraspte kaas en tomatensaus,


Pizza met kip, ui, paprika, champignons in bbq-saus (deze vind ik het lekkerst)


En Pizza met ham en ananas en tomatensaus


En zoals ik al zei, zaterdag hadden we een verjaardag, of eigenlijk twee! Mijn schoonouders zijn allebei 85 jaar geworden. Wat een feest, we hebben ruim een uur lang gezongen en daarna met elkaar gekletst en er was een lopend buffet. De sfeer was erg gezellig. Het is zo bijzonder om samen zo oud te mogen worden. En dan kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen te zien opgroeien. En het is ook wel moeilijk als de gezondheid achteruit gaat. Ik moest best een paar keer slikken... Maar God is hen al 85 jaren trouw en genadig en Hij zal ze ook nu niet loslaten! 
Hij leeft en Hij leeft mee!


Daar denk ik wel eens over. Jezus zegt in Mattheus: 'Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding van de wereld.' Het lijkt een beetje of daar toch een eind aan komt. Vandaag hoorde ik dat Kinga Ban overleden is en ook de moeder van een vriendin is stervende... dat houd me best wel bezig. Daarom las ik Johannes 14 en daar staat het zwart op wit:
'En Ik zal de Vader bidden, en Hij zal u een andere Trooster geven, opdat Hij bij u blijft tot in eeuwigheid.'
Beetje raar blogje zo, van pizza naar de eeuwigheid.
Maar zo is het soms.

Wat ik in mijn vorige blogje schreef over gebed, dat houd me ook nog bezig. Vorige week zocht ik het boekje van 'Brother Lawrence' op en vond er mooie 'leefregels'. Ik heb er een aantal overgeschreven en bij de eerste wat getekend. Het was een heerlijk rustgevende bezigheid!



Natuurlijk is er nog van alles bij te zeggen, bij zo'n leefregel...
Om het allemaal in z'n context te zien zou je het hele boekje eigenlijk moeten lezen.

Lees ook deze mooie blogjes over gebed van iemand anders:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.