23 augustus 2020

Ik ga straks...

Een rustig dagje vandaag. Precies waar het voor is, die zondag. Vanochtend ging ik weer naar de kerk, deze keer binnen. Door de vakantietijd mocht iedereen komen tot het maximaal aantal binnen was, dan ging de deur dicht. We hadden een mooie, aanmoedigende en bemoedigende preek over de kerk van vandaag. Gebed, Het verspreiden van het Evangelie en Zorgen voor de armen... daar zetten we ons voor in.
Het is een chaos in de wereld...
net als 2000 jaar geleden!
En wij kunnen anderen besmetten met de liefde van Jezus en het Koninkrijk van God.

We deden vanmiddag en ook vanavond weer een paar potjes yathzee en ik ben een flink eind verder in m'n boek 'De waarde van vriendschap'. We zaten aan het begin van de avond aan tafel en ik zei iets en ze begonnen allemaal te juíchen! Wat denk je dat ik zei?


Ik ga straks...warme chocolademelk maken!
En natuurlijk deed ik het toen ook.



Ik ben er anders best wel strikt in dat we dit niet in de zomer doen, maar alleen in de herfst en de winter. Maar we hadden het nu gewoon even 'nodig'...of klinkt dat raar?😄 Het was in ieder geval wel lekker. Ik had nog een klein beetje slagroom en precies voor iedereen 3 marshmallows.

Laat ik deze blog nog even gebruiken om iedereen te bedanken voor reacties op welke manier dan ook, dat is altijd fijn en bemoedigend. Het lukt me meestal niet om op m'n blog zelf te reageren.

Misschien hebben jullie ook Spotify. Ik heb een mooie album voor je gevonden. Je moet er wel van houden hoor! Ik heb het de laatste maanden wel veel geluisterd.
Het is het album 'Abide with Me' van Sara Groves. En je vindt 'm hier.

Dit was het voor vandaag.
Ik was eigenlijk van plan om verder te gaan met 'The weight of Glory' van C.S. Lewis. Maar het lukt me niet zo goed. Dus dat laten we maar weer rusten. Dan maar tot slot een ander citaat van hem:

'De toekomst is iets waar iedereen met een snelheid van zestig minuten per uur naar toegaat, wat men ook doet, wie men ook is.'

En zo is het!

Oja en nog een lied dat we sinds kort in de ICF zingen. Een lied van dank aan God voor wat Hij allemaal gedaan heeft en doet...🙏 Het is een Afrikaans lied en het klinkt hier bijna de hele dag, zelfs S hoor ik het steeds zingen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.