31 december 2023

Witte en zwarte toetsen

Mijn dagboek, ik heb er niet zo heel veel in geschreven afgelopen jaar. Bij veel belangrijke dingen dacht ik er wel aan, maar schreef er niets over. Het was een jaar waarin zowel de witte als de zwarte toetsen van een piano bespeeld werden. Dat beeld gebruikte onze voorganger. Maar het gaat niet zozeer om welke toetsen gebruikt worden, maar of we de Muzikant kennen! En daarbij de vraag:
Durf je te dansen op de melodie die Hij door jouw leven laat spelen?
Wat de witte toetsen zijn?
geboren worden
planten
genezen
opbouwen
lachen
huppelen
stenen verzamelen
omhelzen
zoeken
bewaren
dichtmaken
spreken
liefhebben
vrede

De zwarte toetsen?
sterven
het geplante uittrekken
doden
afbreken
huilen
rouw bedrijven
stenen wegwerpen
je ver houden van omhelzen
verloren laten gaan
wegwerpen
stuk scheuren
zwijgen
haten
oorlog

We hebben het niet in de hand wat er komend jaar te gebeuren staat en
welke toetsen uit Prediker 3 er worden aangeslagen. Mijn dagboek is nog leeg.



Wat ik mooi vond en waar ik troost uit put en waardoor ik het nieuwe jaar toch met vertrouwen tegemoet zie, is Prediker 3: 12

Ik weet dat alles wat God doet, voor eeuwig blijft; niets is eraan toe te voegen, niets ervan af te doen, en God doet het opdat men vreest voor Zijn aangezicht.

God vrezen voor Zijn aangezicht
Dat was het doel van 2023
en het zal het doel zijn van 2024
En dat bid ik jullie allemaal toe,
Hij is het waard!

Vanmiddag was een rustige middag. Ik kon een beetje tegen K aanhangen en slapen op de bank. De ouders van onze pleegdochters komen oud & nieuw bij ons vieren. Dat vinden we superfijn en de meiden hebben zich vanmiddag uitgesloofd door allerlei hapjes te maken. Ik heb nog even aan diamond painting gezeten en we hebben een lekker kippensoepje op. Uit blik, even makkelijk gedaan.


En nu, de boel aan kant!
Fijne jaarwisseling iedereen!
Tot volgend jaar 👋


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.