17 december 2023

Vensterbankgelukje

Drukke dagen liggen achter ons. Ik heb veel gewerkt en wat heb ik er van genoten! Als je de tweede dag bij mensen komt en de kraamvrouw verwelkomt je met 'ooh, we zijn zó blij dat je er bent!' en als je aan het einde van diezelfde tweede dag weer naar huis gaat en ze zegt: 'Mag ik je een knuffel geven? Je hebt zó goed aangevoeld wat ik nodig heb!' (dat was vooral slaap:), dan is dat wel een gouden randje om je werkweek hoor! Beide kerstdagen moest ik ook werken, 2 x 4 uurtjes en ook weer zúlke leuke mensen, we vonden het alledrie jammer dat het maar voor zo kort was. Maar ik kon echt niet langer, want S was de volgende dag jarig en dat wilde ik ook niet missen.

En tussendoor kreeg ik nog een foto dat het snoephuisje opgegeten werd:)


En kwam er nog een foto van H die met J bij oude opa langs was gegaan.
❤❤


En van een jarige vriendin kreeg ik een leuk Jembé'tje, die hing ik in de auto.


Zoals ik al zei, S werd gisteren 12 jaar! M van R had weer een hele mooie taart gemaakt, zo leuk!
(kijk eens op deze site, je kunt er de mooiste cupcakes bestellen en vast ook wel een taart als je het lief vraagt:)


En ondertussen is het ook gewoon niet normaal dat onze jongste spruit nu 12 is! Nog een centimeter of 2 en ze is even lang als ik!


En nu heb ik vakantie en ga ik voorzichtig proberen om elke dag weer een blogje te schrijven. Het is goed voor me. Het leven is soms best ingewikkeld en ik begrijp niet alles en voor je het weet zit je hoofd er vol mee. Het helpt me om oog te hebben voor de kleine, niet vanzelfsprekende mooie dingen van het leven en dat lukt als ik foto's maak en als ik erover schrijf. Het helpt me ook om een beetje langzamer te leven, stil te staan bij wat er gebeurt en niet maar non stop door te blijven rennen.
Soms probeer ik dat ook wel heel bewust, zoals vanochtend, het lukte me 3 km. Blij dat ik het af en toe nog doe.


Wanneer ik ook langs deze steiger loop, altijd zitten er een heleboel meeuwen op een rijtje!


Hier binnen gebeurt er ook van alles. K is ook vrij en die is dan niet zo goed in stil zitten. Vanochtend sliep ik lekker uit tot half 11, ik kwam beneden en hij was de hele keuken aan het schoonmaken en opruimen!! Zo fijn! En boven is hij bezig om M en S hun kamer af te maken met nieuwe kasten... het geeft zóveel rommel 🙈 Maar het is niet erg, want uiteindelijk komt het wel goed en ziet het er weer opgeruimd uit.

Tot slot vandaag nog een vensterbankgelukje:


👋











2 opmerkingen:

Andrea zei

Super leuk! Fijne vrije dagen!!

marijke zei

Warm en gezellig blogje weer.
Wat fijn dat mensen hun waardering zo naar je uiten, je bent helemaal op je plek in de kraamzorg blijkt!

Ik vind het ook fijn dat je deze dagen weer vaker blogt, je schrijft dat het jou helpt om oog te hebben voor de kleine, mooie niet vanzelfsprekende dingen in het leven. Zeker als het allemaal niet zo gemakkelijk is. Dat is nu precies de reden waarom ik jouw blog zo waardeer: jij inspireert mij ook om die dingen te zien.

En de titel van jouw blog vind ik nog steeds zo mooi. Dat is een vraag die ik mezelf dagelijks stel.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.