15 mei 2023

Alle kinderachtigheid van me afgeschud

Die dagen vrij, dat is me toch even fijn, ik geniet er extra van nu er ook dagen zijn dat ik werk! En wat doe ik dan allemaal op die vrije dagen?

❤ Ik heb m'n oppaskindjes een middagje gevraagd te komen. Met M was ik naar de markt geweest voor fruit.


We hebben een hele leuke fruitkikker gemaakt!


❤ Ik had een personeelsuitje. We gingen naar Rockanje bij 'De Duinhuisjes'. Altijd leuk om in huisjes te kijken en te zien en te horen hoe mensen 100 jaar geleden leefden.


Toen ik in de eerste van de Mavo zat vonden ze me nog te speels om over te gaan naar de tweede en m'n cijfers deden ook niet echt mee moet ik er wel bij vertellen. Het 'speelse' op de foto hieronder vind ik erg leuk! Misschien zit het nog steeds wel een beetje in me...ik zou het nog wat uit kunnen graven. Want waarom zou je niet speels mogen zijn? C.S. Lewis zei eens: 'Nu ik 50 jaar ben heb ik alle kinderachtigheid van me afgeschud, inclusief de angst om kinderachtig gevonden te worden en het nalaten van het kind in me laten gaan.' (vrij vertaald hoor!)


❤ Verder had ik een afspraak bij de maag-lever-darm-arts en ik ging er blij weer vandaan. Zo kan het gelukkig ook. Al 5 jaar heb ik last van pijnaanvallen in m'n maag. Nu waren mijn leverwaarden wat te hoog en kreeg ik een echo, daar zagen ze galstenen en zo kwam ik hier terecht. Het zou zo een script uit een boek kunnen zijn, zo duidelijk is het dat die pijn door die galstenen komt. Nu moet ze eruit (ik heb het even nagekeken, de galblaas is zowel mannelijk als vrouwelijk). Ik sta op de wachtlijs en het kan nog een jaar duren. Maar hé, die arts doet zijn best om me hoger op de lijst te krijgen en ik sta er tenminste op, dus mij hoor je niet klagen!

❤ Vrijdagavond gingen M, Mar, S en H en nog twee jongens en ik naar theater Hofplein. We keken naar 'Aladin van het Afrikaanderplein'. Het was écht heel leuk! Het stuk werd vooral gespeeld door tieners. Ik heb er van genoten! Meer dan 'Les Miserable' eigenlijk en dat lag natuurlijk niet aan het gezelschap waar ik mee was!


❤ Zondag was het moederdag. R & M kwamen zaterdagmiddag. Wat was het lekker weer, we konden fijn in de tuin zitten. Zondagochtend kwamen Ha & Ma en gingen mee naar de kerk. Daar werden drie kinderen gedoopt. En kijk hoe schattig weer...


❤ Vandaag, m'n laatste vrije dag, had ik een gezellig dagje met onze kleindochter. En Philip kreeg daardoor ook gezelschap.


We speelden met de blokken, deden boodschappen en aten fruit en brood en dronken melk.


Maar weet je wat nou zo suf is? Ik had van te voren een leuk plannetje en ik heb er de hele dag niet aan gedacht! Nu moet het maar even wachten... er komen als het goed is nog wel meer vrije dagen.



 

1 opmerking:

Aritha Vermeulen zei

Fijn om te lezen en je foto's zijn zo leuk om te bekijken. Sterkte met het wachten op de operatie. En die fruitkikker is geweldig om te zien. Wat een leuk idee.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.