26 mei 2023

Je rugzak vullen

Kijk nou wat een plaatje! K stuurde deze foto in de gezinsapp. Philip springt normaal gesproken elk water in wat hij ziet, maar nu was hij te moe, te lui, te iets om het niet te doen. Uiteindelijk heeft hij nog een klein rondje gezwommen.


Deze hommel is onze nieuwe tuinvriend. Hij komt zo vaak even buurten. Dit filmpje maakte ik in de vroege ochtend, zo lente-achtig, vind je niet?


En nu we toch filmpjes aan het kijken zijn, deze heeft L gemaakt:


Er werden nog meer foto's gemaakt, vooral door M en L


Soms schrik ik een beetje dat het alweer eind mei is!


Misschien komt het door het weer, het is nog niet echt heel warm geweest.


Maar de zon laat zich steeds meer zien.

Vorige week liep ik met een andere collega mee. We werkten 7 dagen 2 x 4 uur, dus in twee gezinnen, allebei 4 uur. Dat was wel lang, maar ik vond het goed te doen. Het waren leuke gezinnen en een leuke collega, dat maakt natuurlijk heel veel uit. Ik heb ook weer iets geleerd. Zij maakt bijna in elk gezin wel een keer een kaneelbrood, strooit er allemaal kleine suikerdingetjes op en zet er ook nog een vlaggetje met de naam van de baby en de geboortedatum. En ze heeft van alles bij zich, een blik met al die extra's, natuurlijk in roze en blauw! Ze heeft zelfs haar eigen bakblik mee. Ook een receptenboek met makkelijke recepten waar je niet al te lang over doet en die toch erg lekker zijn. Jullie raden het al, ik ben er ook mee aan de slag gegaan. Dat noemen ze op school 'je rugzak vullen', alles wat je van je collega's leert en wat ook bij jou past en waar je wat aan hebt, die stop je in je 'rugzak' en neem je mee in de praktijk.


En ook van het fruit maakte ze een feestje en reken maar dat grote broer van 4 het lekker vond!



En na 7 dagen werken heb ik nu 7 dagen vrij. Ik heb een notitieboekje die ik vol schrijf met dingen die ik in deze dagen wil doen, zoals:

- Oppassen om m'n kleindochter en oppaskindje
- Op kraamvisite
- Zomer/winterkleding uitzoeken
- Kapstok weer leeg maken, alle winterjassen eruit
- Naar de markt
- Een blog schrijven
- Tennissen met een vriendin
- Oefenen voor de worship
- verjaardag van m'n moeder vieren

En S. heeft mijn lijstje ontdekt, die schreef eronder:
- Zorgen voor S
Heel belangrijk, ze werd tijdens het sinaasappels persen dinsdag spontaan ziek, flinke buikgriep en is nog steeds niet beter.

Simba kwam ook weer mee en vond een mooie plekje om in slaap te vallen, terwijl Mar 'de vrede van God' speelde.


Zo, volgende keer schrijf ik weer verder, anders wordt het zo lang.
Ik wens jullie een mooi Pinksterweekend!

Ik ben nog benieuwd waar jullie je rugzak mee hebben gevuld de afgelopen tijd!

 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dankjewel voor je fijne blog! Mooie uitdrukking zeg, 'je rugzak vullen'. Dat doe je eigenlijk op ieder vlak he, zowel in je werk als in je gezin als in het geloof. Ga er eens over nadenken waarmee ik mijn rugzak de laatste tijd heb gevuld.

Beterschap voor S. Fijn voor haar (en voor jezelf) dat je nu een week vrij bent. Het lijkt me sowieso intensief 7 dagen achter elkaar werken, en al helemaal als je een opleiding doet.

Groeten van Marijke

Aritha V. zei

Dank je wel. Ik kijk uit naar al je blogs en herlees ze ook nog eens. Gewoon omdat ik het leuk vind en altijd frisse moed krijg ervan.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.