31 juli 2022

Wat mij betreft

We wandelen in het bos


We wandelen in een mooi stadje


We rodelen


En we staan verbaasd op een bruggetje te kijken naar een vrouw in het water


Een vrouw in het water die een ijsje eet


En ik kan geen genoeg krijgen van de zonnebloemen


En ik lees zoveel moois!

'Hoe kunnen we naar bed gaan voordat Hij ons heeft gekust met de kussen van Zijn mond? Zullen zelfs de dromen en visioenen 's nachts geen last blijken te zijn wanneer we onze ziel niet aan Zijn bewaring hebben toevertrouwd. Wat mij betreft, ik houd er van om als ik mijn hoofd op mijn kussen neerleg, deze prachtige regels te prevelen:
Opnieuw besprenkeld met verzoenend bloed,
leg ik mij te rusten neer,
als in de omhelzing van mijn God,
of aan mijn Zaligmakers borst.'

(C.H. Spurgeon in 'De HEERE is mijn Herder')


En ik luister!
Ik luister naar John Stott, een mooie serie over leven bij de dag.
Hij vertelt hoe hij elke ochtend aan de rand van zijn bed gaat zitten en dan zegt:

 Goodmorning heavenly Father,
Thank You for being my Father
and making me Your child.
Goodmorning Lord Jesus
It is a joy to be Your disciple
and having You as Saviour and Lord.
Goodmorning Holy Spirit
It is good to have You within
and to be part of Your temple in which You dwell.
Glory be to the Father and to the Son and to the Holy Spirit
Who was in the beginning,
is now
and shall be forever and ever.

(onderin in het Nederlands)

Mooi he?
Ik ging vanochtend ook op de rand van m'n bed zitten en sprak iets dergelijks uit naar God. Aan het eind was ik zó moe dat ik weer ging liggen en nog een uur geslapen heb! Nou, dat kan gelukkig allemaal in de vakantie 😄.
En denk niet gelijk dat dit iets is wat ik dan gelijk de rest van m'n leven ook elke ochtend doe, zo werkt het niet. Maar ik houd wel van mooie en goede voorbeelden en wellicht blijft er een kleine gedachte of een klein gebed aan over.

(Het gebed in het Nederlands:
Goedemorgen hemelse Vader
Dank U dat u mijn Vader bent
en dat U mij Uw kind gemaakt hebt
Goedemorgen Heere Jezus
Het is een vreugde om Uw discipel te zijn
en U te hebben als mijn Verlosser en Heer
Goedemorgen Heilige Geest
Het is goed om U in mij te hebben
en deel uit te maken van Uw tempel waar U in woont
Glorie voor de Vader en de Zoon en de Heilige Geest
Die was in het begin, er nu is en er altijd zal zijn
voor altijd en eeuwig!)

 

3 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat een mooi en eerlijk verslag Lieneke. Ik heb ervan genoten om het te lezen.😉

Aritha V. zei

Nu maar eens reageren en zeggen dat ik blij ben met je blogs. Mooi gebed om de dag mee te beginnen. Die vrouw in het water? Vast even afkoelen. Opvliegers vallen niet mee hoor.

Is dat een podcast van John Stott? Ik heb alleen boeken van hem.

marijke zei

Volgens mij bedoel jij met 'wat mij betreft'...... dat jullie vakantie nog wel even mag duren. Klinkt in ieder geval als een fijne tijd!
Prachtig gebed van John Stott, misschien moet ik toch ook maar eens proberen te gaan luisteren naar Engelse podcasts. Mijn middelbare school Engels is weggezakt, daarom denk ik dat ik dan de essentie van de boodschap mis. Maar het is misschien ook een kwestie van oefenen/ophalen.
Leuke foto's ook weer, vooral die van de zonnebloem!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.