21 juli 2022

For this I have Jesus

Van de week hoorde ik iemand vertellen over iemand die in alle omstandigheden van zijn leven zei: 'For this I have Jesus'. In mooie en feestelijke momenten: For this I have Jesus, maar ook in verdrietige en moeilijke tijden: For this I have Jesus. Na een tragische gebeurtenis in zijn leven vroeg iemand hem: Hoe gaat het met je? Zijn antwoord was: 'For this I have Jesus'.
En ik kan me zo voorstellen dat het ook iemands laatste woorden kunnen zijn op het sterfbed.

Dit kleine verhaaltje over iemand die ik niet ken, raakte me.
Ik kan het zo toepassen in m'n eigen leven.

Als ik na een regenbui in de tuin kijk naar de tomaatjes die beginnen te groeien:
For this I have Jesus! 


En als ik verrast ben door de Afrikaantjes die ineens tevoorschijn komen:
For this I have Jesus!


Als ik m'n hart een beetje vasthoud omdat K. op het dak van ons tuinhuisje aan het werk is, ik wil er niet aan denken dat hij er af valt...:
For this I have Jesus!


En als het, zoals nu, nogal onrustig is in de stad en we zelfs wakker worden van schoten:
For this I have Jesus!
En als Mar de ochtend na die nacht deze foto vanaf haar balkon maakt, dan weet ik weer dat Gods trouw en goedheid elke ochtend nieuw zijn:
For this I have Jesus!


En als de meiden 's avonds nog een eindje willen gaan fietsen en ik dat niet zo fijn vind:
For this I have Jesus!


Dat wilde ik even schrijven. Dan onthoud ik het zelf beter:)
Nu ga ik slapen, het is al laat en morgen wil ik vroeg uit bed!


2 opmerkingen:

marijke zei

Heel mooi om deze uitspraak vast te houden! Geeft een heel ander licht op situaties.

Aritha V. zei

Ik heb er een Engelstalig boek over!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.