30 augustus 2022

Tuesday - daily life

Op dinsdag blog ik wat random dingen uit m'n leven.

Uit het raam

Het is een beetje zoals ik hoopte, toen ik zonnebloemzaadjes in de grond stopte. Ik hoopte dat ze zo groot zouden worden, dat ik, wanneer ik uit het raam zou kijken, ze zou zien. De eerste is uitgekomen, maar kijkt de andere kant op. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als ze allemaal staan te bloeien.

Het weer
Wat een zomer hebben we gehad met zoveel warme en droge dagen. En ze zijn nog niet op!

Waar ik ben
Thuis, op de bank.

Ik luister naar...
Vanaf 1.37 kun je luisteren naar een prachtig lied. Het werd zondag in de dienst gezongen. Ik vond het heel mooi, vooral de betekenis:
'De stem van de Heer roept mij'.
Ik zal dit altijd de mooiste versie vinden...

Ik ben dankbaar voor...
Schildpadden. Ik zag er vanochtend drie lopen en ze zijn zo bijzonder! Zo heel anders dan ik en toch dezelfde Schepper!

Uit m'n keuken:
Koekjes, gisteren gebakken door A en S

Mijn kleding vandaag
Een blauwe spijkerbroek, een rood/wit geblokte blouse en witte gympen.

In mijn beker
Koffie met opgeklopte melk en kaneel

Ik kijk naar
Het lukt me nog niet zo goed om iets te vinden wat ik leuk vind om te kijken, nu we alle afleveringen van Oasen hebben gekeken. Iemand nog een tip?

In de tuin
Tomaten die rood worden



Zonnebloemen die open gaan


Steeds meer klapstokrozen:

Hoe voel ik me
Beetje moe van het fietsen vanochtend. Maar ook opgelucht, dat ik vanmiddag niet pas om 17.30 uur thuis kom en dan nog eten moet klaar maken.

Op het menu deze week:
- Sperziebonen, aardappelen en sla
- Nachoschotel
- Broccoli met zalm
- Lasagne
- Pannenkoeken
- Griekse moussaka
- Andijvie stamppot

Een van mijn favoriete dingen
Buiten eten, het is lang geleden dat we binnen hebben gegeten. Het is even een gesleep met borden en pannen, maar dat went. We zitten onder ons nieuwe afdakje.

Ik lees
'God leren kennen' van J.I Packer
'The Gospel comes with a housekey' van Rosalia Butterfield
'Vechten voor vreugde' van John Piper

Ik hoop
Dat ik vanmiddag niet in de file sta:)

Ik maak
Een babydekentje voor onze kleindochter. Ik kan niet wachten tot ik haar in mijn armen heb! Er beginnen zo langzamerhand allemaal oma-gevoelens naar boven te komen 💖

Liefde voor quotes:
'Wijsheid zonder kracht is aandoenlijk, maar zonder waarde; als geknakt riet. Kracht zonder wijsheid is doodeng en levensgevaarlijk. Maar in God vinden wij oneindige wijsheid verbonden met onbeperkte macht en daardoor is Hij nog meer ons volle vertrouwen waard.'
J. I. Packer in 'God leren kennen'

Iets leuks om te delen
Ik verwacht dit in het voorjaar, maar niet aan het einde van de zomer. En toch zag ik ze vanochtend.

Iets om naar uit te kijken
Morgen begint de homegroup weer en gaan we met elkaar eten. Daar kijk ik naar uit!

Stille momenten
Ik lees in de Bijbel over ontmoetingen met Jezus nadat Hij is opgestaan. Ik probeer me in Maria in te leven en in Petrus en Johannes... De gedachte dat Jezus nu op dit moment ook leeft koester ik!


 

3 opmerkingen:

marijke zei

Lieve Lieneke, dank voor je prachtige blog! Het getuigt van zoveel liefde voor God en Zijn schepping.

Wij hopen vrijdag op vakantie te gaan, ik heb juist het boek van Packer (God leren kennen) klaargelegd om mee te nemen, ben er ooit in begonnen, maar heb het volgens mij niet uitgelezen.

Ik heb vanmiddag de dienst van ICF beluisterd met daarin het verhaal van de man (weduwnaar) die een organisatie op heeft gezet voor de kinderen in Togo. Wat een les voor mij, hoe deze man in zijn verdriet kracht vindt om zoiets op te zetten en vreugde te vinden. Sowieso vond ik het een dienst om nog eens te beluisteren, ook ik vermeng mijn geloof met dingen van de wereld. Vrije genade, je kunt er met je verstand niet bij. Mooi lied inderdaad, en wat bijzonder mooi ook dat dit meisje naar Marseille gaat om het licht te verspreiden.

Lieneke van Vuuren zei

Dankjewel Marijke, voor je bemoedigende reaktie, doet me echt goed! Heerlijk om vrijdag op vakantie te gaan, geniet ervan!!
Het eerste deel van 'God leren kennen' is al mooi, maar vanaf het tweede deel vind ik 'm ècht heel mooi! Daar ben ik nog ergens.

Ik vind het zo leuk dat je de dienst dan helaal kijkt! Ik vond het ook een bijzondere dienst, een die ik niet snel zal vergeten.

Fijne dag verder!

Lieneke van Vuuren zei

'Helaal' moet natuurlijk 'helemaal' zijn!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.