19 augustus 2022

En dit lieve mensen, zijn: meisjesogen!

Heerlijk dit! Die meiden gingen weer eens met Lego-Friends aan de slag.


Woensdag had ik nog een leuk afscheidsfeestje als vaste oppas met m'n oppaskinderen. S en ik moesten even wachten tot ze er waren, maar ondertussen bewonderden we de street-paintings die daar bijna voor de deur waren geschilderd.


Dat deed me denken aan Limburg, daar hadden we dus niet helemaal voor naar de Mergelgrotten hoeven gaan! 😄
Nou, jawel hoor, ze waren weer heel anders dan daar. Ik blijf het erg leuk vinden. Er zijn er meer in onze mooie stad, misschien gaan we ze weleens allemaal bekijken. Dat is een leuk uitje. Ik herinner me dat toen we bij de markt waren, ze bezig waren met zo'n schilderij.


En toen kwamen ze eraan en gingen we lekker eten bij de Happy Italy. L werkte die avond voor het laatst en dat was natuurlijk superleuk. L past nog vaker op dan ik en de kinderen zijn dol op haar! En ook op pizza's!


Van te voren maakte ik me wel een klein beetje druk hoe het allemaal zou gaan met 6 kids, maar het was heel gezellig en het ging supergoed!

Vanochtend liep ik hier langs... er zullen toch niet echt mensen wonen achter deze ramen?


En kijk eens in mijn tuin!
De stokrozen gaan er nu helemaal voor!



Er zitten nog zóveel knoppen aan, zo leuk!


Ik had tomatenplantjes gekregen van de buurvrouw, maar ze waren niet allemaal hetzelfde en ik vond het een beetje raar dat ze zei dat het allemaal tomatenplantjes waren...


Ik dacht er helemaal niet aan dat er natuurlijk heel veel verschillende soorten tomaten zijn.


En m'n zonnenbloempjes...
hoelang zou het nog duren voordat de bloemen komen?
Ik was een beetje laat met zaaien.


En dit lieve mensen,
ik heb het zojuist even opgezocht via een app(!!), zijn:
Meisjesogen!
De botanische naam is:
Coreopsis tinctoria
voor als je die leuker vindt.
En voor de liefhebbers nog een leuk weetje:
De bloemen worden ook gebruikt om een gele verfstof van te maken.


Dat was het even voor vandaag wat de plantenkunde betreft. Gaan we nu over naar een paar mooie boekjes die ik vandaag in de kringloop vond.

Een heel klein boekje


met mooie kleine stukjes


Deze kocht ik omdat ik graag van deze schrijver lees:


Misschien had ik deze al, maar ik wist het niet zeker en weet het nog steeds niet. Ik weet dat het mooie boekjes zijn.


Het is heerlijk om van Corrie ten Boom te lezen! 
Zo eenvoudig en vol geloof is haar getuigenis.


Dit is een gokje
De titel spreekt me aan. 
We zongen het zondag nog in de kerk:
'Break my heart for what break Yours'
Breek mijn hart voor wat Uw hart breekt
Ik ben benieuwd naar de inhoud.


En deze... geen idee. Ik weet alleen dat haar man ook boeken schrijft en dat er wel in mijn omgeving zijn die ze erg kunnen waarderen. Het lijkt een mooi boek te zijn voor wat ik even gespiekt heb.


En deze lijkt me ook mooi! Een moslima die Jezus vindt!💖


Ik ging eigenlijk voor plantenpotjes naar de kringloop.
Het thema bij S in de klas is 'groen' en de juf vroeg in een mailtje of er plantjes mee naar school genomen konden worden.
Helemaal vergeten!
🙈

3 opmerkingen:

www.annderverhaal.nl zei

Wat een mooie verhalen en dito foto's. Vooral de bloemen trekken mijn aandacht. Ik heb stokrozen voorgezaaid. Hopelijk krijg ik volgend jaar net zulke mooie bloemen als jij.

marijke zei

Heerlijk he, dat snuffelen bij de kringloop! Ik heb onlangs een kringloopwinkel van Dorcas ontdekt, daar zijn vaak prachtige boeken te vinden.

Ooit heb ik het boek 'de verscheurde sluier' gelezen. Weet dat het indruk op me heeft gemaakt. Volgens mij was het in dat boek dat ik las dat moslims zoveel respect voor de Koran hebben, dat ze heel eerbiedig omgaan met de Koran. Er wordt niets bovenop gelegd. Sindsdien zorg ik ervoor dat de Bijbel in ons keukenraam ook niet bedolven wordt door post enz.

Aritha V. zei

Die stokrozen zijn zo mooi! Doen ze het nog? Moet je ze extra water geven? En wat een tomaten. Blij met je tuin dus. Meisjesogen! Leuke naam hè. Er is ook een plantje dat heet: Suzanne met de mooie ogen. Misschien iets voor volgend jaar!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.