29 augustus 2022

Homemaking Monday

De maandagen gebruik ik om te bloggen over het huishouden!
Leuk he?
Het is, eerlijk gezegd nooit mijn favoriete bezigheid geweest. Toch heb ik wel het een en ander geleerd in de loop der jaren. Zelfs om het zonder tegenzin te doen! Maandag en donderdag zijn de dagen dat ik flink aan de slag ga. Dan is het voor en na het weekend weer lekker schoon en opgeruimd. Maar op maandag ren ik eerst een rondje hard langs het water. Het is zo lekker nu het niet meer zo warm is.


Soms komt er dan nog van alles tussen, voordat ik echt aan de slag kan. Vandaag was het een duif met een bloedend kopje. Samen met een vrouw uit de buurt en S, die helemaal niet fit thuis bleef van school, hebben we 'm naar een vogelklas gebracht. Daar worden zieke en gewonde vogels verzorgd. We hebben er al heel wat vogels gebracht!


De mensen die er werken zijn echt toegewijd.
En ingepakt!


En toen was het 11.00 uur en kon ik beginnen.
Dit bureautje is al een poos een rommeltje en ik erger me eraan, maar doe er steeds niks aan. Daar moet vandaag verandering in komen!


Zo, dat is beter! En hoeveel tijd ben ik daar mee bezig geweest? Ik denk nog geen 10 minuten!


De badkamer, de wc's, alle vloeren zijn weer schoon. De was is grotendeels weggewerkt.
Maar huishouden is niet alleen maar schoonmaken en opruimen. Het is ook 'gezellig maken'. Vandaag doen we dat door de koektrommel te vullen met zelfgebakken koekjes. Ik gebruikte het recept van Laura's bakery. Lekker voor bij de koffie vanavond.


- Is maandag ook jullie huishouddag?
- Heb je daar een schema voor?
- Wat maakt dat je het leuk vind?

Heb je de Saturday-City blog al gelezen?




 

1 opmerking:

Anoniem zei

Zo leuk! Ik vind het leuk om te zien hoe gezellig je het maakt. Ik doe op maandag de bedden en de was lekker weg, overal weer glad ruimen na het weekend. En voor de rest door de weeks andere klussen. Lisanne

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.