15 maart 2020

Het duurde even

Soms is mijn hart onrustig, dan duurt het even voor ik weer vrede heb.
Dat ervaar ik ook nu in deze compleet nieuwe situatie vanwege het virus.
Er wordt (bijna) nergens anders meer over gepraat,
iedereen doet een beetje heel erg anders,
en iedereen blijft ook de komende weken thuis,
daar raak ik een beetje ontregeld van.
En ik ga maar niet doen alsof het niet zo is.

Vandaag volgden we een mooie preek over Psalm 46:
:1 God is ons een toevlucht en kracht
:8 De Heere van de legermachten is met ons;
de God van Jakob is voor ons een veilige vesting
:12 De Heere van de legermachten is met ons;
de God van Jakob is ons een veilige vesting
God is een Burcht waar we naar mogen vluchten.
Het duurde alleen even voordat ik het ook echt deed.
Dit lied helpt me er heel erg bij, misschien jou ook!

Speak peace to my heart, Lord Jesus
This world has taken its toll
Its strife and confusion
Its doubt and its fear
Have troubled and wearied my soul

Speak peace to my heart, Lord Jesus
Let your Spirit take full control
Just like you spoke to the waves and the storm
Lord Jesus, speak peace to my soul


Speak peace to my heart, Lord Jesus
These worries and fears aren't from you
Help me remember my life's in your hands
And your promises all will come true

Speak peace to my heart, Lord Jesus
Let your Spirit take full control
Just like you spoke to the waves and the storm
Lord Jesus, speak peace to my soul


Speak peace to my heart, Lord Jesus
Let your Spirit take full control
Just like you spoke to the waves and the storm
Lord Jesus, speak peace to my soul
Just like you spoke to the waves and the storm
Lord Jesus, speak peace to my soul



Wil je de preek/dienst over Psalm 46 ook bekijken/luisteren, dat kan hier:

3 opmerkingen:

@Lineke zei

Wat een mooi lied Lieneke dankjewel. Moet ik maar vaak zingen

DanielleOnderweg zei

Zo'n mooi lied wat je deelt, voor mij een "gouwe ouwe" en het is nog steeds zo. Zijn vrede gaat ons verstand te boven.

David C Brown zei

Enjoyed the song
He is our peace, Eph 2:1 4

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.