10 december 2019

Een krachtig voorbeeld

Wat heb ik zin in blogjes schrijven, vraag me niet waarom! Ik doe het gewoon.
Vanochtend lekker gesport bij de sportschool. Er zijn er wel dichterbij, maar omdat m'n sportmaatje daar ook gaat is het natuurlijk alle moeite waard om iets verder te fietsen. Maar ook als zij er niet is kies ik voor deze, al was het alleen al om de locatie, zo heerlijk aan het water en al die boten, ik vind het elke keer weer een plaatje!


Op school werkt S over kleding. Iedereen mocht kleding mee naar school nemen om een heuse kledingwinkel in te richten. Vandaag ging ik eens gezellig winkelen in de school met S. Wat vond ze dat leuk en ik ook! Ze zag een leuk jurkje, een blousje voor in de zomer en twee lange broeken. Het geld dat op deze manier opgehaald wordt, gaat naar een goed doel.
In de school is een nisje, waar altijd iets moois wordt neergezet. Deze keer in adventsstijl:


Gisterenavond gingen we op kraamvisite bij m'n nichtje. Nu ben ik voor het eerst oudtante! Aan mijn kant van de familie dan:) Aan de kant van K kom ik al in de buurt van 70 keer 😏. Dit is toch een beetje anders hoor...


In mijn stille tijd (zo noem ik het eigenlijk nooit:) ben ik bezig met het Evangelie van Lukas. Wat mooi om elke dag een paar verzen te lezen en die diep tot je door te laten dringen! Bv vers 4 van hfd 1:
Zij (Zacharias en Elizabeth) waren beiden rechtvaardig voor God en wandelden onberispelijk volgens alle geboden en verordeningen van de Heere. En zij hadden geen kind, omdat Elizabeth onvruchtbaar was en zij beiden op leeftijd gekomen waren.
Ik vind het niet zo erg om in de overgang te zijn, voel me soms wel een beetje onzeker en het is ook af en toe echt niet fijn al die hormonen die door m'n lijf gieren, maar het is goed zo. Voor Elizabeth zal het veel moeilijker geweest zijn om door deze tijd te gaan. Haar droom bleef een droom, haar verlangen werd niet vervuld. De jaren verstreken, haar kansen waren definitief voorbij. God heeft haar gebed niet verhoord, de smaad van mensen moet haar pijn gedaan hebben. Maar dwars door dat alles heen wandelde ze onberispelijk en rechtvaardig voor God. Wat geeft deze vrouw een krachtig voorbeeld!

2 opmerkingen:

marijke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
marijke zei

Wat een prachtige foto van het haventje! En een mooie tekst op school.

Wat zal Elizabeth uit de Bijbel het als een dubbel wonder hebben ervaren om dan toch nog een kind te krijgen. Bijzonder inderdaad dat er over haar geschreven staat dat zij -in de tijd dat haar verlangen om een kind te krijgen nog niet vervuld was- onberispelijk en rechtvaardig voor God leefde. Soms denk ik wel eens dat moeilijkheden en pijn je dichter bij God brengen dan voorspoed.

Dank weer voor je blog!

Hartelijke groeten van Marijke

12 december 2019 om 14:41

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.