15 december 2019

Hij wuifde heel hard met een witte doek

Zijn ze bij jullie ook alle bomen aan het snoeien? Ik bedenk steeds op een verkeerd moment dat ik in de tuin ook nog het een en ander te doen heb. Dat moet deze week maar eens gebeuren, nu het nog niet vriest.


Vanochtend kwam ik met veel (vooral spier)pijn (van de sportschool) en moeite uit m'n bed. Maar ik weet: Als ik eenmaal buiten loop met de hond, dan had ik dat niet willen missen. Bij de dijk is het tegenwoordig niet zo stil op zondagmorgen. Die groene parkieten die we nu sinds een paar jaar rond zien vliegen, vind ik superleuk om te zien, maar wat een schreeuwerds zijn het! Ik vind het niet erg, ze blijven leuk, de bomen zitten er helemaal vol mee en de muren ook!


Vanochtend zag ik ook de maan nog, wat een mooie, heldere, blauwe lucht was het.


In de kerk was iemand die zo blij was met zijn geestelijke familie, dat hij taarten had besteld en heeft getrakteerd! Ik werd er wel een beetje stil van. Hij wuifde heel hard met een witte doek toen we een applaus gaven, een grote glimlach op zijn gezicht.


Ondertussen ben ik nog steeds bezig met Lukas. Wat me op het moment het meest raakt en waar ik steeds maar weer met mijn gedachten terug kom, is de lofzang van Zacharias:
En jij, kind, zult een profeet van de Allerhoogste genoemd worden, want je zult voor het aangezicht van de Heere uit gaan om Zijn wegen gereed te maken, en om Zijn volk kennis van de zaligheid te geven in de vergeving van hun zonden, door de innige gevoelens van barmhartigheid van onze God, waarmee de Opgang uit de hoogte naar ons omgezien heeft, om te verschijnen aan hen die gezeten zijn in duisternis en schaduw van de dood, en om onze voeten te richten op de weg van de vrede.
Lukas 1: 76-79
Met innige gevoelens van barmhartigheid heeft God uit de hoogte naar ons omgezien om te verschijnen aan hen die in de duisternis leven en in de schaduw van de dood!

Jesaja heeft ook zo'n prachtige tekst, daar ging de preek vandaag over: 
Want zo zegt de Hoge en Verhevene, Die in de eeuwigheid woont en Wiens Naam heilig is: Ik woon in de hoge hemel en in het heilige, en bij de verbrijzelde en nederige van geest, om levend te maken de geest van de nederige, en om levend te maken het hart van de verbrijzelden.
Jesaja 57:15
Ik heb er vandaag een glimpje van gezien, in die man, die niet kan lopen, maar die zo straalde en op taart trakteerde!
Ik hoop dat ik er nog veel meer van zal zien deze kerst!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.