24 december 2016

Twee vragen

Boodschappen, wie heeft ze niet gedaan vandaag?
Er waren verschillende dingen die ik moest bedenken:
  • kerstontbijt voor het gezin
  • Iets warms of kouds voor het eten in onze gemeente
  • iets voor het avondeten
  • en natuurlijk ook voor het avondeten vandaag
  • S en L moesten iets lekkers bakken of kopen, ook voor het kerstfeest in de gemeente
Ik had al vrij vroeg vandaag alles bedacht en maakte een drie boodschappenlijstjes.
Mar en L moesten  wilden ook mee. Ik gaf ze alle twee een lijstje en al gauw hadden we alle boodschappen in onze kar. Dat ik hier nooit eerder op ben gekomen!

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

L en S gingen aan de slag.

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

En ik ook!

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Vanmiddag moest ik ook nog even naar het winkelcentrum. Niet echt een plek waar ik graag een dag voor kerst naar toe ga. Maar ik moest een Engelse Bijbel voor R halen, de lenzenvloeistof van K was op en we hadden nog geen cadeautje voor S! Toen ik de Bart Smit binnen liep zonk de moed me in de schoenen. De rij voor de kassa was letterlijk zo lang als dat de winkel groot was! Daar had ik niet zoveel zin in. Dus probeerde ik het bij de Blokker. Daar vond ik twee hele leuke cadeautjes, ondanks het feit dat de winkel bijna leeg was, maar daardoor ook alles behalve druk. Nu maar hopen dat S het ook leuk vind!

Nu ga ik bami maken.


Vanochtend stelde ik mezelf twee vragen:
1. Wat wil ik vandaag bereiken?
2. Wat moet ik doen?

Het gaf me rust te bedenken dat ook terwijl ik druk ben met al die aardse dingen, dat het doel van mijn leven niet in de weg hoeft te staan. Zoals het doorgeven van Gods liefde en genade.

In the quiet, in the stillness. In the secret of Your presence. I know that You are God. ~Isabel~:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.