31 december 2016

Nieuw, fris en levend

Toen de kinderen kleiner waren bakte ook ik af en toe eens zelf oliebollen op oudejaarsdag. Maar een traditie, zoals het bij mij thuis vroeger was, is het nooit geworden. Ik weet het nog goed. Mijn oma, die bij ons in de straat woonde, kwam 's ochtends vroeg al helpen. Want alleen mijn oma had zulke sterke armen, dat ze hele emmers vol beslag kon kloppen. Ik zie haar nog voor me! Later, toen mijn oma er niet meer was, heeft mijn moeder nog altijd zelf oliebollen gebakken, maar dan in kleinere porties. Het wachten tot het beslag gerezen was, dat had altijd wel iets. Het was koud buiten, warm binnen en het rook al een beetje naar gist en oliebollen.

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Vandaag rijd ik een eindje om voor de oliebollen. Twee nichtjes en hun vriendin gingen vannacht om 2.00 uur al aan de slag om oliebollen te bakken en verkochten ze op de parkeerplaats van hun kerk. Van de zomer hopen ze een paar weken naar Afrika te gaan met een jongerenreis en het geld dat ze met de oliebollen ophalen, is daar voor bestemd. Ik vind het helemaal geweldig en fijn dat ik op deze manier oliebollen in kan slaan!

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Ze hadden een aardige voorraad klaarliggen.

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Aan het begin van de middag kreeg ik een appje in onze 'wijkgroepsapp'. In een straat verder dan de onze waren vrienden spontaan voor de deur gaan staan, om daar oliebollen te bakken en uit te delen met koffie en limonade voor de kinderen. De kinderen gingen langs de deuren om mensen uit te nodigen en de volwassenen hadden het ook gezellig met elkaar. 

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

En S smulde van die lekkernij, ze vindt ze echt heerlijk!

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Het zag er zo gezellig uit! 

Verder gebeurt er van alles in ons huis. De babykamer meubels van S zijn net opgehaald door de man van een hoogzwangere vrouw. Superfijn dat zij het kunnen gebruiken, het is een leuk setje. Tot voor kort gebruikte we het matrasje nog als Ma kwam logeren, dan ging S op haar babymatras en Ma op S d'r matras. Maar nu hebben we eindelijk eens een nieuw matras gehaald! Opgeruimd staat netjes!

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

We genieten van een mooie bos bloemen die S voor haar verjaardag van een vriendinnetje heeft gekregen. Dat meisje is zelf dol op bloemen, zo leuk! We houden de knoppen goed in de gaten en ruiken er af en toe aan.

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Onze Chinese buurvrouw kwam net iets lekkers brengen, we hebben afgesproken dat we vanavond gewoon bij elkaar in en uit kunnen lopen. Zij hebben mensen op visite en wij ook, al weet ik nog niet zo goed wie:) In ieder geval is iedereen van ons gezin er.

En dan is 2016 ook weer voorbij.
En elke dag was God erbij!
En dat zal Hij ook in 2017 zijn.
Ik wens iedereen een mooie jaarwisseling
en in het jaar 2017 een nieuw, fris en levend bewustzijn van Gods aanwezigheid!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.