7 december 2016

Neee he, niet weer dat boek!

Ja, zo begonnen we de 4de ochtend van december en het was S van 4 die er geen doekjes omwond! Ik denk dat ik het wel begrijp, het zijn best lange stukjes en ze begrijpt er misschien niet heel veel van. Het boek vind ik mooi, maar het om half 8 ontbijten met elkaar...daarin val ik mezelf nogal tegen. Al moet ik er maar iets eerder voor uit m'n bed, het lukt me vaak niet! Ik zou er eigenlijk veel eerder uit moeten, zodat ik echt de tijd heb om rustig een lekker ontbijtje klaar te maken met een pot thee of uitgeperste sinaasappelsap. Nu dus geen mooie foto's met een mooi gedekte tafel met lekkernijen.
En toch...
Vanochtend stond ik op het punt om het op te geven. Alleen Mar zat om half 8 aan tafel alleen te eten, ik ben maar naast haar gaan zitten en heb samen met haar gegeten. Daarna kwamen L en S en vroegen verbaasd of we niet uit het boek gingen lezen. Toen zijn we knus op de bank gaan zitten en hebben het alsnog gelezen. Het ging over Abraham en Isak en dat God een God is die voorziet. Vooral S luisterde heel aandachtig mee en wilde na het verhaal dat ik nog meer ging lezen! We hadden het over Gods geschenken/cadeaus voor ons en konden er zo wel 10 opnoemen. En toen zei ik dat het zingen waar een van de meiden zo van geniet, ook een cadeau van God voor haar is. Dat had ze nog nooit zo bedacht.
De longen van mijn moederhart ademde de liefde van God naar binnen (Ann Voskamp stijl:), omdat Hij zo heerlijk voorziet!

Verder zijn we natuurlijk ook druk met sinterklaastoestanden bezig. Ook dit jaar doen we aan pakjesavond met het gezin. Wat is het elk jaar weer een gestress, dit is niet mijn ding! Eerst was er de aantocht van sint bij het metrostation. De hele school ging er naar toe om hem op te halen en papa's en mama's (en zussen) mochten mee. Dat vond S maar wat fijn, toch best nog spannend allemaal!


En morgen, morgenavond hebben we dus pakjesavond, ik vermoed dat de beste man het land al uit is, maar dat geeft helemaal niks! Ik pakte de cadeautjes in in de hoop dat ik dan een helder idee zou krijgen over wat ik ervan kon maken.


En o wonder, het is weer gelukt! Met dank aan S, die me heeft geholpen!


Jullie weten niet hoe opgelucht ik ben nu dit klaar is!

En volkomen onverwacht kreeg ik met de post drie boekjes om te recenseren! Dat doe ik natuurlijk met alle plezier. Het is een paar maanden rustig geweest, maar nu liggen er een heel aantal boeken klaar om gelezen en gerecenseerd te worden!
Hebben jullie de recensie al gelezen van het boek 'Backstage' van Kees Kraayenoord? Je kunt 'm hier lezen.

2 opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.