14 oktober 2016

Vraag me niet waarom

'Ik doop je in de naam van God'
Zo begon mijn dag:-)


'Mam, kunt u mij en nog iemand 's ochtends al brengen, dan kunnen we daar alvast dingen klaar zetten.' Ja hoor, dat kan! Uiteindelijk rijd ik met een auto volgeladen met bagage weg. 'Wij gaan met ov, want we passen er niet meer bij!'


Iedereen heeft er zin in, dit weekendje weg met alle jeugd uit twee verschillende gemeenten.


Als ik aankom, zijn ze er al. Ik blijf nog even hangen op dit mooie rustige plekje en help bij het opzetten van een tent. De eerste in mijn leven volgens mij;)
Ik kan tegenwoordig de neiging maar moeilijk onderdrukken om uit te leggen waarom R met zo'n enorme bos haar rondloopt, maar deze keer doe ik het! Ik kom er vast nog weleens op terug.


Toen de eerste tent stond, ging ik nog even gezellig een bakje koffie drinken bij m'n schoonzus, die daar dicht in de buurt woont. Erg leuk, omdat we elkaar niet zo vaak zien, ze wonen naar onze begrippen 'ver weg', maar eigenlijk valt het nog wel mee en is het maar 3 kwartier rijden.


Het is zulk mooi weer en het is zo heerlijk 'buiten', bomen, stranden, groen...ik bespeur een tikje verlangen naar het buitenleven, hoewel ik niet weet of ik het er lang zou volhouden. Mijn leven lang woon in al in de stad.
Voordat ik vertrek zoek ik nog even een kringloopwinkel in de buurt en ik vind een leuke, kleine, knusse winkel. En vraag me niet hoe en waarom het gebeurt, maar ik rijd met drie boeken over China terug naar huis.


Fijn dat het nu herfstvakantie is, ik probeer alle avonden thuis te blijven en ga lekker veel lezen!
Wat gaan jullie doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.