25 oktober 2016

Even onbevangen zijn

Kennen jullie het verhaal over de jongen met de zeesterren?


Wij hoorden het zondag in de kerk. 
Het is een mooi verhaal, waar ik iets mee kon.
De jongen wist ongetwijfeld dat er kilometers lange stranden zijn
en duizenden zeesterren die hij nooit allemaal zou kunnen redden.

Het overvalt me soms weleens.
Er is zoveel nood, er zijn zoveel dingen die aandacht vragen.
Het lukt me niet om overal op in te gaan.
Zelfs de Nederlandse les die ik zou geven aan m'n buurvrouw even verderop lukt me niet.
Ik raak er gefrustreerd en verdrietig van.
En ik verlies de blijdschap die ik kan hebben in die goede werken
die God voor mij heeft voorbereid.

Dit verhaaltje helpt me om weer even onbevangen als deze jongen te zijn.

Afbeeldingsresultaat voor efeze 2:10
\

1 opmerking:

Anoniem zei

Dank je wel! En wie één mens redt redt de hele mensheid. Daar denk ik vaak aan.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.