26 februari 2024

De politie had het veel te druk

Heel soms, maar niet zo vaak, fiets ik ook een ander rondje. In deze blog zie je vooral foto's van mijn fietsrondjes, daar doorheen probeer ik iets op 'papier' te zetten.


Ik heb 4 dagen gewerkt, nog 4 dagen te gaan. Het is een leuk gezinnetje, maar met een extra uitdaging erbij: alles moet in het Engels! Uiteindelijk lukt het allemaal wel, al gebeurt het vaak, dat zij de zin voor me af moeten maken. Dan herken ik het woord waar ik naar zocht, maar niet vond.


En wat zo leuk is... 'papa' maakt elke dag een verse soep voor de lunch en ik krijg elke dag een kommetje.


Courgettesoep
Broccolisoep
Pompoensoep


Heer-lijk!


Ik kreeg natuurlijk ook gelijk zin om mijn Engels bij te spijkeren en vond een gratis cursus. Ik leerde wanneer ik 'could have', 'would have' en 'should have' moet gebruiken. Ik dacht dat ik het aardig door had, maar de test bewees het tegendeel:(


Het lukt me wel om het te verstaan gelukkig. Dat komt vast omdat onze kerk Engelstalig is, ik lees Engelse boeken en luister Engelse podcast, maar Engels praten... ho maar! Wie wil elke dag even met mij oefenen door de telefoon? 😄


Grappig he, die 'kroontjes' op die eenden koppen?!


Zal ik het vertellen of niet?
Ja, ik doe het.
Mijn zwemmaatje en ik houden natuurlijk erg van buiten zwemmen in de winter. Vorige week hadden we afgesproken, maar... zijn we in plaats van te zwemmen koffie gaan drinken! Het was heerlijke koffie en ook in dit tentje onderweg naar het toilet kwam ik weer allemaal foto's tegen. Hier zit denk ik geen verhaal achter, maar gewoon lachende mensen.


Ja, het was een zwak momentje van ons allebei. Als excuus zou ik kunnen noemen dat M nog aan het herstellen was van een lelijke griep en ik nog steeds aan het herstellen was van m'n zweepslag. Maar... eigenlijk deden we het gewoon omdat dit ook weleens leuk en gezellig is! En het was tenslotte vakantie!


Een andere vakantiedag vierden we de verjaardag van m'n jongste zusje.
Een van haar dochters liet ons haar hamster zien. Wat een mooie witte!


We lunchten en gingen nog gauw even naar buiten. Het zou de hele middag regenen, maar het bleef droog totdat wij weer binnen waren.


Zo fijn als je dichtbij een natuurgebied woont.


Na de wandeling deden we nog het spel Codenames.


En de anderen speelden 100 potjes biljart op 100 verschillende manieren.


En opa deed ook mee.
Het was echt gezellig.


Nog even buiten fietsen... De ene keer in het donker en kijk ik mijn ogen uit en kan ik geen genoeg krijgen van de prachtige volle maan, die op de foto maar heel klein lijkt.


De andere keer in het licht en geniet ik van de zon die zich weer eens laat zien.


En vraag ik me af wat die persoon daar doet.


Misschien ook gewoon maar lekker zitten en genieten van het uitzicht op het water en de stad.


En een andere keer geniet ik weer van wie er voor me fietsen, zo'n leuk plaatje met die bloemen.


Gelukkig kreeg ik geen boete, want je mag natuurlijk geen foto's maken tijdens het fietsen. De politie had het veel te druk met een of ander protest voor Palestina.
Hier lopen ze over de brug.


Ik maakte er ook nog een filmpje van, omdat ze zo mooi zongen. Het duurde alleen niet meer zo lang. Daarvoor zongen ze 'Libre Palestina'.


 Mensen verlangen naar vrede... hongeren en dorsten misschien wel naar gerechtigheid.










3 opmerkingen:

Anoniem zei

Succes nog in het Engels sprekende gezin! Geniet van de soep. Wat een leuke foto's weer. En wat raken de laatste foto/filmpje. Verlangen naar de Vredevorst.

groeten van Marijke

Aritha V. zei

Is mijn reactie in je spam box terecht gekomen? Check reacties :)

Lieneke van Vuuren zei

Ja klopt Aritha, ik heb even gekeken... ik zag van de week dat het al eerder was gebeurd. Dacht dat je zelf je reactie weer verwijderd had:) Die over m'n nichtje, hoe ze haar boek leest, dat wij dat ook eens moeten proberen:)) Ik zal voortaan ook bij 'reacties' kijken...

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.