26 februari 2023

Ik geef ze thuis ongevraagd door

Oh mensen, ik zit er helemaal in hoor! Wat is het toch een wonder...


Het menselijk lichaam
Denk aan het skelet, al die botten en gewrichten.
Denk aan je hart, je bloedsomloop, al die slagaders, aders en haarvaten.
Denk aan het spijverteringskanaal, al die organen die daarvoor nodig zijn.
Denk aan het ademhalingsstelsel, je longen, de zuurstof die je inademt en de koolstofmonoxide die je uitademt.
Denk aan het zenuwstelsel, al die signalen die door je hele lichaam doorgegeven worden.
Ik repeteer het allemaal terwijl ik 's ochtends wakker aan het worden ben!
En dan het hele wonder van het ontstaan van een nieuw leven.


En dan kom ik ergens om de hoek kijken 😃

De eerste drie weken school zijn alweer voorbij! Ik geniet van alle lessen die we krijgen en geef ze thuis ongevraagd door aan iedereen die het wil horen en niet wil horen. Ik zal het voor jullie hierbij laten. Voor deze keer. Dit was alleen nog maar anatomie, ik krijg natuurlijk nog meer vakken. Het filmpje kwam uit 'Verloskunde'. Volgende keer weer iets anders.

En hier...
deed de vuilnisdienst aan een staking. 
Dan gaat het er een beetje zo uitzien:


De natuur stoort zich nergens aan.
Ik hoop ook niet aan het vriezen 's nachts de komende week.



Vanmiddag kuierden we heerlijk langs het strand. De zon scheen zo lekker!




Ik kan ze niet laten liggen, de meeste wel hoor, maar een paar moet ik er toch meenemen! Net als kastanjes, die kun je ook niet zomaar op straat laten liggen! Het is allemaal zo mooi.


Tot slot nog een briefje uit het boekje van Ank. Zomaar een lief briefje dat ze kreeg van iemand.


Two things you said encouraged me so much today. You seem to love life so much and you have a beautiful expectancy for heaven. I think I can understand a little bit why life is such a joy for you... it's because you make it such a joy for others. Thanks for sharing a few little things about your life and your work with me. I'll pray for the work you're doing.
Colossians 1:3-6

(Twee dingen die je zei, bemoedigden me vandaag zo. Je lijkt zoveel van het leven te houden en je hebt een prachtige verwachting voor de hemel. Ik denk dat ik een beetje kan begrijpen waarom het leven zo'n vreugde voor je is... omdat je het voor anderen zo vreugdevol maakt. Bedankt voor het delen van een paar kleine dingen over je leven en je werk met mij. Ik zal bidden voor het werk dat je doet. Kolossenzen 1:3-6)

Langzaam maar zeker dringt het steeds meer door dat ze er écht niet meer is.
Zelf zei ze een keer:
'Zie op Jezus!
Verwacht het van Hem!'

3 opmerkingen:

marijke zei

Wat mooi jouw enthousiasme en verwondering over het menselijk lichaam! Prachtige foto's van de natuur.

Nathanja zei

Mooie blog vol levenslust!

Aritha Vermeulen zei

Jaaaa, bedankt voor je enthousiasme. Nu wordt alles nog mooier voor je: leven! Wat een rotzooi op staar zeg. Dat is wel een scherp contrast met het mooie van het leven.

De zee heb ik al twee jaar niet gezien denk ik. Of drie jaar. Leuk om jou foto's te zien. Ik heb pas een schelp bij he kanaal gevonden, hier vlakbij. Er lagen een heleboel zoetwatermossels. Zo bijzonder. Ik heb er dus ook één mee naar huis genomen. En daarna vergat ik hem een paar dagen en ging hij stinken in mijn tas.

Liefs van hier. Benieuwd hoe je verder week gaat verlopen met studie, studiezin en huiselijke dingetjes

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.