2 februari 2023

Krap op de helft van de winter

Grote opruimactie hier in huis. Zodat maandag alles netjes is als ik m'n eerste schooldag heb! Ik vond wat zwart papier en krijtjes en schreef een tekstje over. 


Het voorjaar is hier met Mar d'r verjaardag binnengekomen. Vandaag staan de kaarsjes er bij aan. Zo blijven we goed in evenwicht. Want we kunnen wel het voorjaar al willen, maar we zitten nog maar net krap op de helft van de winter. Maar toch, ik voel het voorjaar soms al wel een beetje hoor!


Gezellig toch?!


De Amarilles die ik met kerst kreeg is prachtig aan het bloeien. Vier bloemen in één knop! Die ik zelf gekocht had is een stuk kleiner en nog dicht, Dat gaat nog komen.


Dit tekstje hing ik op in m'n tuinhuisje. Ik moest het een paar keer lezen voordat ik het ermee eens was.


Het is waar. Heiligmaking is niet het doel, het is een gevolg. Ik wil proberen me er niet meer zo druk over te maken in mijn hoofd. Trek die helm van verlossing maar eens stevig over je oren! En trek die schoenen maar wat vaker aan! Zorg dat die gordel steviger om je middel zit! De waarheid zal er voor zorgen dat je niet over je eigen voeten struikelt en je jezelf niet in de weg loopt. En vergeet je schild niet. En je zwaard! Misschien moet je het eens gebruiken om jezelf het zwijgen op te leggen. 

Ja...zo preek ik dan tegen mezelf als ik de hond uitlaat 😄
Spreken jullie jezelf weleens toe?
Wat zeg je dan?

3 opmerkingen:

Yvonne zei

Mooi, zoals je de wapenrusting in jouw leven 'praktisch' toepast. Dat heb ik ook vaak nodig hoor! Mezelf toespreken... Wat ik meestal tegen mezelf zeg? Yvonne, de wereld draait niet om jou en is ook niet afhankelijk van mij. Het draait om de eer van de HEER. Daarvoor ben je geschapen. Dat maakt mijn leven een heel stuk meer ontspannen. Want dat haalt voor mij de angel om te presteren, die tegenwoordig zo op de loer ligt, eruit. Het alles ligt in Gods handen...

Aritha V. zei

Bedankt Lieneke. Het ziet er zo gezellig uit op jouw plaatjes. Gaaf hè, die bolplanten.

www.annderverhaal.nl zei

Mooi die bloemen. Ik spreek mezelf ook regelmatig toe. Zowel bemoedigend als corrigerend.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.