19 februari 2023

Één ding doe ik...

'Maar één ding doe ik:
Vergetend wat achter is,
mij uitstrekkend naar wat voor is,
jaag ik naar het doel:
de prijs van de roeping van God,
die van boven is,
in Christus Jezus.'

Filippenzen 3:14

Dit was de lijftekst van Ank Cappon (op youtube kun je iets van haar  vinden!). Op 93 jarige leeftijd overleed zij woensdag 8 februari. Wat zal ik haar missen. Haar zien zitten in de kerk met haar Bijbel op schoot. Haar getuigenissen horen tijdens de avondmaalsdiensten. Haar schaterlach. Haar bezoekjes. Haar liefde voor Jezus. Haar toewijding en overgave heel haar leven lang, de verhalen die ze vertelde uit haar leven als zendeling in Thailand, Maleisië, Laos, China... Wat kon/kan ik veel van haar leren!

Ik heb een boekje van haar hier thuis. Af en toe blader ik erin.


Er zijn heel veel bladzijden die beplakt zijn met gedichtjes of stukjes tekst, zoals deze. Dit gedicht past mooi bij haar 'lijftekst'.


(Ik had spijt van het verleden En was bang voor de toekomst.
Plots sprak mijn Heer:
'Mijn naam is Ik Ben.'

Hij pauzeerde. Ik wachtte. Hij ging verder,
'Als je in het verleden leeft met je fouten en spijt, dan is het moeilijk. 
Ik ben daar niet, 
Mijn naam is niet IK WAS,

 Als je in de toekomst leeft Met zijn problemen en angsten, dan is dat moeilijk.
Ik ben daar niet.
Mijn naam is niet IK ZAL ZIJN.
Als je in dit moment leeft, is het niet moeilijk.
Ik ben hier. Mijn naam is IK BEN.)


En sommige bladzijden zijn beschreven, dit schreef ze in Bangkok in juli 1976. Ik was nog niet eens geboren.


'De man die God wil kennen, moet Hem tijd geven. De heilige geest - de kracht van God. Een betekenis van het woord 'macht' = 'vermogen om te doen'. Het is het wonder van het werk van de geest in de kerk en in de harten van christenen.' (alleen het bovenste stukje).

Het is twee weken geleden dat ik een blogje schreef, maar er is zoveel gebeurd. Het werd steeds moeilijker om eraan te beginnen. Waar moet ik beginnen? Wat schrijf ik wel of niet? Ik besluit het maar simpel te houden en een klein beetje door te geven.

Zo ook deze foto's. Ik had nog een paar mooie bloemen staan, maar ze waren echt op, dus ik heb ze weggegooid, maar toch nog even een foto gemaakt, ze zijn zo mooi!


Vanavond speelde ik wat gitaar en zag deze pannenkoek op de piano staan. Heel lang waren het miezerige kleine stekjes die niet echt groeiden, maar nu waren ze allemaal een stuk groter geworden en stonden zo mooi.


Dat was het voor vandaag!
Heb een goede week!







3 opmerkingen:

Aritha V. zei

Bedankt. Zo fijn om weer wat bij jou te lezen. Ik heb er van genoten. Zowel van de bloemen als van de tekst in het boekje en wat je over haar schrijft. Schrijf gewoon maar af en toe een stukje van je af. Je maakt mij er blij mee. Anderen ook.

marijke zei

Helemaal eens met Aritha! Jouw blogs zijn altijd bemoedigend.

Ik ga het youtube filmpje met Ank Cappon kijken/luisteren van bijbelschool Filadelfia.

Yvonne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.