28 april 2022

Wel lief van dat mannetje

Hoe was jullie koningsdag?
Wij gingen in de ochtend even naar een kleedjesmarkt. Ik kocht er een leuke puzzel van 500 stukjes van Anton Pieck.


En het boek 'Het brieschend paard' van Rien Poortvliet. Ik geniet ervan als ik al die mooie tekeningen zie.


En de dingen die hij er bij schrijft hebben wel een persoonlijk tintje met wat humor erin.


Hebben jullie ook een van de vele boeken van Rien Poortvliet in de kast staan?


We aten nog wat kibbeling en liepen weer naar de auto. In het slootje waar we langs liepen zagen we twee zwanen die lekker aan het dutten waren.


Ik zei: Wel lief van dat mannetje dat hij zijn vrouw in het nest laat slapen!


Maar K zei dat het helemaal niet zeker was of dat het vrouwtje was daar op het nest. Ik weet het natuurlijk ook niet, maar denk toch dat ik gelijk heb 😄


Vanochtend moest ik om 8.00 uur al in Dordt zijn, voor een moederdagcadeautje! Samen met R & M en M's moeder gingen we mee voor een pretecho! Dat was even een leuke verrassing zeg! Wat een mooi wonder is het toch, dat nieuwe leven dat daar verborgen in de moederschoot zomaar wat aan het spartelen is! Nog een paar maandjes geduld!
Daarna moest ik naar de garage, want ik reed gister iets te hard tegen een stoepje aan, de band siste gelijk alle lucht eruit. Nu is hij alweer gemaakt, heel fijn! En voortaan maar wat voorzichtiger 😏

Pff, ik zit boven en het ruikt me toch ontzettend lekker!! Kijk dan, M en I zijn aan het koken, ze maken roti en eigenlijk ruik ik 'alleen nog maar de kip'



En nu wil heel graag nog iets vertellen over het geven van je zorgen aan de Heer. Ik las er mooie stukjes over in het boekje 'Het geheim van een gelukkig christelijk leven'. Het heeft me de afgelopen tijd geholpen om de dingen die ik aan God gaf ook los te laten. Ook als het uiteindelijk toch anders ging dan ik had gedacht/gehoopt. Het is en blijft van Hem en ik heb er vertrouwen in dat Hij weet wat goed is, ook als dat 'goede' voor mijn oog verborgen blijft. En ook dat gevoelens en motieven niet het belangrijkste zijn, maar je je vast kunt houden aan het feit dat God het aanneemt wat je Hem geeft. Of het nu om jezelf gaat of om anderen of om een bepaalde situatie.
Ik hoop dat het jou ook helpt!

'Ieder eens geschonken offer kan niet meer teruggenomen worden, wat het ook zij. Iedere offerande is heilig voor God. Zodra het aan de Heer gegeven was, werd het voorwerp verder door het hele volk van Israël beschouwd als het eigendom van de Heere God en niemand zou er zijn hand naar durven uitstrekken om het weer terug te nemen. De gever kan zijn daad met tegenzin gedaan hebben of niet met overtuiging weggeschonken hebben, maar na de daad als zodanig werd de zaak hem helemaal uit handen genomen en werd het voorwerp door Gods eigen wet, heilig.
Het werd niet heilig door de gemoedsoverwegingen van de gever, maar de heiligheid van de Goddelijke ontvanger. Het offer behoort vanaf het ogenblik dat het op het altaar geplaatst wordt aan God toe.'

'Ik kan mij iemand voorstellen die nadat hij zijn offerande op het altaar gelegd heeft, zijn hart onderzoekt of hij wel oprecht is geweest en weer terug komt bij de priester daar hij bij nader inzien tot de overtuiging is gekomen dat hij niet volkomen eerlijk is geweest. Ik ben er zeker van dat de priester hem onmiddellijk het zwijgen zou opleggen en zou zeggen: 'Ik weet niet hoe u uw gave gegeven heeft en met welke motieven, maar het feit blijft bestaan dàt u het heeft gegeven en dat het nu de Heer toebehoort, want alles wat Hem geschonken wordt, is Hem heilig. Het is nu te laat om het feit ongedaan te maken.'

'Wanneer de overgave plaats gevonden heeft moet deze nooit meer herroepen worden of betwijfeld; het volgende punt is, te geloven dat God aanneemt wat u Hem gegeven heeft en dat beschouwt als Zijn eigendom. Niet dat het Hem in de toekomst zal toebehoren, maar nú, en dat Hij begonnen is in u te werken. Dit betekent voor u het einde van uw eigen bemoeienissen; u hoeft voortaan niets anders te doen, dan een gehoorzaam kind te zijn, want u bent nu Gods eigendom, absoluut en volledig in Zijn hand. Hij heeft de hele zorg en de hele vorming van uw wezen op zich genomen en zal naar Zijn Woord: 'Want God is het die om Zijn welbehagen in u werkt, zowel het willen als het werken,' dit ook waar maken. Hier moet u beslist aan vast houden



 

2 opmerkingen:

Irma zei

Mooi stukje Lieneke.

Aritha V. zei

Heerlijk om even bij jou te buurten. Op je blog.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.