15 juli 2021

Wat hebben we er een rommeltje van gemaakt!

Vakantie! Hoe heerlijk is dat! Om 12.00 uur was S uit school en we besloten naar een kringloop te gaan waar we nog nooit geweest waren. Met een stapel boeken voor S en nog wat speelprul en 4 leuke mokken die ik vond, gingen we weer terug naar huis. Ja, die mokken heb ik vroeger volgens mij ook gehad en ze zijn allemaal gesneuveld. Maar ik vind ze vrolijk en ik houd ervan een favoriete mok te hebben. En daar kun je er maar beter meer van hebben, anders is het ineens de favoriet van een ander genoot in huis!


Gisteravond kwamen we met 7 mensen samen voor de homegroup. De huiskamer was zo netjes opgeruimd en het was zo gezellig! We hadden het over 'bemoedigen', daar ging de preek afgelopen zondag over en we hebben besloten daar ons deze zomer verder in te verdiepen. In de homegroupapp stuurde ik een samenvatting. Voor wie het leuk vind om dat te lezen:

Gisteren waren we met een mooie groep van 7 bij elkaar. We hebben doorgepraat over het thema 'bemoediging' en hopen hiermee door te gaan in de zomerperiode. We hebben een paar teksten uit Spreuken gelezen waarin naar voren kwam hoeveel invloed woorden (kunnen) hebben. Bemoedigen kan zeker met daden, maar  komt vaak door woorden. Als je iemand bemoedigt (binnen de gemeente) richt je je op/wijdt je je toe aan de nood van de ander. Je helpt de ander om Christus te zien en centraal te stellen in het leven. 

Hoe voorkom je dat je door jezelf te geven aan anderen, zelf opbrandt? Het kan eenzaamheid  met zich meebrengen en je kunt jezelf afvragen: en ik dan? Wie zorgt voor mij? Wie bemoedigt mij? Allereerst is het belangrijk om te beseffen dat je alleen afhankelijk van God bent in de noden van je hart en ziel en leven, dat Hij de diepste vervulling kan geven en dat je je niet volledig afhankelijk moet stellen van welk mens dan ook. Daarnaast heeft God ons niet als individuen geschapen, maar ons een gemeenschap gegeven, waarin we voor elkaar zorgen, elkaar bemoedigen en elkaar opbouwen. C.S. Lewis zei eens: 'De christelijke gemeenschap is het laboratorium om God beter te leren kennen.' We mogen bemoedigen en het is belangrijk dat we ons kwetsbaar opstellen door bemoediging te vragen als we dit nodig hebben. 
God kennen en een diepgaande (verborgen) omgang met Hem hebben zal je laten wortelen in Zijn diepe liefde, dit en de leiding van Zijn Geest zal je in staat stellen/de kracht geven om jezelf toe te wijden aan de noden van anderen.

We hebben ook nog een poosje gepraat over eenzaamheid. Dit is een diep lijden waarvan we denken dat het (te)veel voorkomt. Hoe ontwikkelen we een bemoedigende gemeenschap? 

Er is nog genoeg over om achter te komen, om er over te leren en om het in praktijk te brengen! Ik kon het niet laten om aan het einde van de avond deze foto te maken. Wat hebben we er een rommeltje van gemaakt, maar ook: wat hebben we het goed gehad! 


Ja, en dan nu...de bruiloft van R & M afgelopen zaterdag!


Wat een prachtig feest, we kijken terug op een ontzettend mooie dag. Aan het eind van de ochtend kwam het bruidspaar aanvaren in het haventje waar alle daggasten op hen wachtten. En daar hebben we geluncht, foto's gemaakt, spelletjes gedaan en gekletst.
Zijn ze niet mooi?!

 
En hier mijn mannen!😍
De hele dag was ik dankbaar dat K aan mijn zijde stond. Hoe bijzonder dat was, hoorden we van de oma van M. die haar man verloor aan een hartstilstand. Ook zij had 2 weken later een bruiloft van een van de kinderen. Ik koester het moment dat ze haar verhaal aan K en mij vertelde...zo'n kleine, oude, dappere vrouw!💓


S was een mooi bruidsmeisje die dag, ze deed het zo goed! Vooral in de kerk was ik verbaasd hoe ze zo rustig en mooi die bloemblaadjes voor zich uitstrooide toen ze voor de bruid en haar vader uitliep. Alsof ze het al 100den keren had gedaan!


Vakantietijd is ook altijd een beetje blogtijd.
Het is fijn om te schrijven!
🙋




 

2 opmerkingen:

Annet veefkind zei

Wat prachtig, de bruiloft, de foto's, de verhalen, de kwetsbaarheid, de dankbaarheid,

en hoe dicht toen bij nu moet hebben gevoeld... van harte gefeliciteerd!! Buiten gewoon! ❤

marijke zei

Gefeliciteerd met het bruidspaar! Prachtige foto's en wat een zegen dat jullie de bruiloft samen mochten meemaken.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.