31 juli 2021

The Next Right Thing

Er staan al een paar tassen klaar om weg gebracht te worden naar de kringloop. Allemaal keukenspul. Het was grappig, want L en A vroegen donderdag of we vrijdag iets gingen doen, toen zei ik: opruimen. Ze zeiden: 'oh leuk!! Ja, want opruimen is veel leuker dan schoonmaken!' En dat deden ze, ze zijn uren in hun kamer bezig geweest. Er kwamen twee vuilniszakken met troep uit, één met kleding en één met spullen voor de kringloop! En L gaat vandaag nog verder, want ze is er nog niet klaar mee en A zei hoopvol: 'Gaan we morgen weer opruimen?' Ja hoor, dat gaan we! 😄
S wilde ook graag aan de slag, maar omdat ze de kamer met M deelt en die nu niet thuis is, wist ze niet zo goed waar ze moest beginnen en wat er weg kon. Dat komt dus later nog.

Vanochtend hebben K en ik ons tweede vaccin gehaald. Het was een stuk minder druk dan met de eerste. Dat was dat dan weer.


Gisteren lukte het me om het aanrecht helemaal netjes en schoon te hebben tijdens/na het koken! Ik was lekker aan het koken en luisterde ondertussen naar de podcast 'The Next Right Thing' van Emily P. Freeman. Ze vertelde dat we niet gemaakt zijn om meerdere dingen tegelijk te doen. Dus: Het is toegestaan om 1 ding tegelijk te doen! En dat is even goed om te horen. Tijdens het koken werd ik gebeld en ik besloot het gelijk maar in praktijk te brengen. Normaal zou ik verder gaan met groente snijden en in pannen roeren, het recept proberen te lezen met m'n mobiel tussen m'n oor en schouder geklemd. Maar nu stopte ik even met koken en nam de tijd om te luisteren. En daarna ging ik weer verder. Het beviel zo goed dat ik daar vaker mee ga oefenen.

Zo en nu aan de slag! Ik probeer nog wat meer spullen uit te zoeken en dan breng ik het weg. En ondertussen doen we vast ook nog wel een potje yatzhee of monopoly, lees ik een hoofdstukje uit 'Bericht van een Chinese moeder' van Xinran, wandel met Philip een rondje...vervelen zit er niet in vandaag.
En wat ik tegenwoordig ook doe is als ik er behoefte aan heb, ga ik naar m'n slaapkamer en lees een stukje verder in 1 Corinthe, tot ik iets tegenkom wat me raakt of waar ik verder over na wil denken, dan bid ik en schrijf wat en ga weer verder met The Next Right Thing!

Klinkt misschien nog niet zo vakantie-achtig allemaal, maar zo voelt het al wel.


Maak er iets moois van vandaag!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.