27 juni 2021

Troost vinden in het boek dat ik lees

We zijn zo dankbaar dat het elke dag een beetje beter gaat met K! Vrijdag gingen we samen naar zijn ouders, die hadden hem nog niet gezien. Ze waren erg blij om hem te zien. En ik ook om hen weer te zien! Mede door corona was het denk ik wel weer een half jaar geleden dat ik er rustig kon zitten om even te praten.
Vrijdag haalden we ook samen ons eerste vaccin. We hebben er niet heel erg veel last van gehad, een beetje spierpijn.
's Avonds bakte ik een stapel pannenkoeken.


Zaterdag namen we een rustdag. We hoefden niet weg en deden niet veel. Ik kon heerlijk uit slapen tot half 11, dat was erg lang geleden. 's Avonds kwamen R & M eten. Al anderhalf jaar heeft R het over de 'FuYongHai' die ik zelf maak, zó lekker! M. wilde dat heel graag een keer gegeten hebben, nog voordat ze trouwen, dus dat deden we gisteren.


De rijst had ik eigenlijk al eerder klaar moeten maken, omdat die afgekoeld moet zijn. Zo voor het open raam ging het ook best snel.


Veel groenten gesneden. Er gingen 16 eieren in!


En dit is het eindresultaat! En lekker was het!


En dan is het echt al bijna zover dat R & M gaan trouwen!! Binnen 2 weken al. En zo erg...ik was nog maar 1 keer in hun huisje geweest, toen ze het net kregen. M had het nog helemaal niet gezien, dus we haalden haar op en zijn even geweest. Wat is het gezellig geworden, echt een thuis! Dit bordje stond in de gang, ik vond het zo mooi!


Voor de bruiloft zijn we bijna klaar. S en ik hebben nog schoenen nodig. En we moeten nog even een afspraak bij de kapper maken deze week. Het gaat vast allemaal goed komen.

Ik was vandaag niet alleen dankbaar, maar ook somber. Dat kan zomaar dwars door de dankbaarheid heen. Ik vond troost in het boek dat ik aan het lezen ben:


'God biedt ons deze hoop: Hij zal dicht bij ons blijven, zelfs in het donker, in twijfel, in angst en kwetsbaarheid. Hij belooft niet dat Hij alle slechte dingen zal voorkomen. Hij belooft niet dat de nacht niet zal komen of dat die niet beangstigend zal zijn, of dat we meteen naar de kust gesleept zullen worden. Hij belooft dat Hij ons niet alleen zal laten. Hij zal waken bij ons in de nacht.'

Het doet me denken aan Psalm 121

'Hij zal uw voet niet laten wankelen, uw Bewaarder zal niet sluimeren. Zie, de Bewaarder van Israël zal niet sluimeren of slapen. De HEERE is uw Bewaarder.

💓




 

1 opmerking:

marijke zei

Beste Lieneke, dank weer voor je blogje. Ik heb de dienst geluisterd van ICF waarin verteld werd over de hartstilstand van K. Wat een ingrijpende situatie, maar ook wat een wonder. Fijn dat het elke dag iets beter gaat met hem.

Ik herken dat, zowel dankbaarheid als zorgen/somberheid. Wat is Gods Woord dan vertroostend en bemoedigend.

Ik denk aan jullie in mijn gebed, groeten van Marijke

p.s. wat een prachtige tekst bij R en M!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.