19 oktober 2021

Een opknapbeurt

Gisterochtend, wat een mooie lucht!


Na bijna 3 weken de hoogste tijd om het water in te gaan! Het was 8 graden en het water was 12,8. Best koud! Vooral het moment dat ik 'doorkom' voelt meer als 'erdoorheen' gaan. Overal prikkende naaldjes en op zoek gaan naar een goede ademhaling. Wat doe ik mezelf aan? Daar kom ik een paar minuten later gelukkig weer achter als ik het (eigenlijk helemaal niet zulk koude) water weer uitkom. Ik voel me fris en helder, het is een soort fysieke opknapbeurt...ja, dat is er een goed woord voor!


Gisterenavond hadden we een bruiloft. Wat een feest! Een Nepalese man en een Nederlandse vrouw, zo'n mooi stel samen! Wie verzint dat? De bruid vertelde in de dienst: 'Ik had nooit gedacht dat ik met een Nepalese man zou trouwen!' En hij was het ook niet van plan hoor, met een Nederlandse vrouw. 'Nederlandse vrouwen zijn veel te direct!'
Maar van een feestje houden doen ze allebei! Na een dans van het echtpaar, werd iedereen uitgenodigd om mee te dansen. De Nepalese dans is weer zo anders dan de Koerdische of de Chinese dans en het was zo leuk om te zien dat een Pakistaan die dans dan weer wel kon dansen. Hier een filmpje van een meer koerdische dans, zoals we die in onze gemeente ook wel deden na een paasdienst.


Overigens bleef ik deze avond aam de zijlijn toekijken, ik heb evengoed erg genoten van het kijken! Ik vind het ergens wel te betreuren trouwens, dat we dit in onze traditiomele kerken niet geleerd hebben. Feest vieren is zo belangrijk in het leven en gaan we nog zo vaak doen straks!! Ik wil het eigenlijk gewoon nog leren!

En nu zit ik in een binnenzwembad, weer aan de zijlijn! Veel te warm dat water hier!🤭

Ik denk er nog even over na...of ik misschien wel vaker aan de zijkant sta, de zijkant van het leven. Nou, niet echt, echt niet altijd. En soms, als je een poos midden in de storm van het leven hebt gezeten, is het weleens even fijn en goed denk ik ook. Misschien ook wel eem soort van mentale opknapbeurt.

Oja en ik heb besloten deze keer géén patat te kopen als lunch! Ik volsta vandaag met de geur en kijk wel toe hoe anderen dat veroberen!
Poging tot lichamelijke opknapbeurt!

 

2 opmerkingen:

Aritha V. zei

Ik heb ooit een paar volksdans lessen gehad. Was erg leuk.

Brrr, dat zwemmen in koud water. Ik vind het zo knap van je.

Zeeuwse Mama zei

Ik betreur dat samen met je, dat we dat dansen niet in onze traditionele kerken hebben. Ik word altijd ontzettend blij van het kijken naar zo'n gezamenlijke dans, en zou dat ook graag willen kunnen! Lief en ik hebben een jaar op stijldansen gezeten, toen vielen onze stijvige heupen erg op tussen alle Brabanders, haha, al was het best leuk, maar zo'n groepsdans vind ik nog veel gaver.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.