21 februari 2020

Ze waren blij dat de bril weer af kon!

Van de week had ik even een creatieve bui. Ik wilde eigenlijk een mooi schilderijtje maken, maar de inspiratie miste en wat ik probeerde mislukte. Toen heb ik het hele ding maar oranje geverfd en daar een collage met thema 'vakantie' van gemaakt. Nu alleen nog even een leuk plekje zoeken waar ik het op kan hangen. 


Vanochtend mocht ik in groep 5 aanwezig zijn bij de gastles van stichting MEE. Er was een blinde vrouw en een slechtziende. Zij vertelden hoe het is om (bijna) niets te zien. Heel indrukwekkend. Je glimlacht vaak als je iemand iets hoort vertellen, maar iemand die blind is ziet dat helemaal niet. En ook niet als je ja knikt als antwoord op een vraag die gesteld wordt. En hoe ze de sokken uitzoekt in de was? Ze doet ze per setje met een knijper aan elkaar! Maar je hebt ook een netje, waarin verschillende vakjes zijn, waar je ze per paar in kunt doen.

Fantastisch hoe die vrouw het braille schrift zo snel kon lezen! Het viel me op dat ze met 4 vingers naast elkaar over de regels gaat, ik denk om zo een heel woord in een keer te kunnen lezen. Met de andere vingers duwde ze haar vingers weer vooruit op een manier dat het blad ook niet kon verschuiven.


De kinderen werden uitgedaagd om spelletjes te doen met een bril op, waardoor ze even niets of heel weinig konden zien. Dat was voor zo'n spelletje wel leuk, maar ze waren toch wel weer blij dat de bril daarna weer af kon. Een van de kinderen vroeg of ze er snel aan gewend was, dat ze niets meer kon zien, maar eigenlijk went het nooit, sommige dingen blijven moeilijk. En alles kost veel meer tijd dan wanneer je goed kunt zien, je hebt heel veel geduld nodig, dat moet je leren!

Vorige week kreeg ik een (helaas kortdurende) schoonmaakbui. Ik maakte er gelijk gebruik van en heb lekker de ramen gezeemd. S wilde me dolgraag helpen.



En ook al stormt het en lijkt de zon er maar niet even lekker doorheen te kunnen komen, het voorjaar laat zich niet tegenhouden. Overal ploppen er prachtige bloemen uit de grond!

Deze hier staat voor de deur bij onze buren. Prachtig!


Deze kwam ik tegen terwijl ik de hond uitliet


En deze toen ik een gezellig afspraakje had met een mede blogster! We hebben heerlijk bijgepraat en lekker geluncht, echt leuk om elkaar zo in real life te ontmoeten!


En nu is het bijna voor iedereen heerlijk vakantie!
Ik vind het he-le-maal niet erg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.