6 augustus 2018

Gekke vakantie

Een beetje een gekke vakantie is het deze keer!
Ik zit namelijk heel veel dagen alleen thuis, terwijl K met de kinderen eropuit trekt. Nu we onze hond nog niet heel erg lang alleen thuis kunnen laten, blijf ik dus bij hem. Ik pak deze onverwachtse, welaangename rust met beide handen dankbaar aan.
Het is niet zo dat ik helemaal nergens mee naar toe ga, want natuurlijk verzinnen we ook uitjes waar we de hond mee naar toe kunnen nemen. Dat zijn dan vooral heerlijke wandelingen in mooie natuurgebieden.


Het werd al een beetje schemerig tijdens deze avondwandeling en de zon schijnt dan nog net zo mooi tussen de takken en bomen door, hier was dit blaadje zo mooi verlicht. In het echt natuurlijk veel mooier!


Kiekeboe! Elke keer moet ik weer even goed kijken voor ik dat guitige hoofdje weer zie:)


Ik geniet van mooie wandelingen!
We gingen ook naar de Biesbosch en huurden daar een fluisterboot. 
Het was zo warm dat er een paar niet alleen in de boot bleven.


In de vakantie probeer ik altijd even na te denken waar ik het komende jaar vooral mijn energie in wil steken. Ik heb bedacht dat ik Facebook niet echt meer leuk vind en veel extra werk wat het delen van mijn blogs betreft, dus heb ik gisteren mijn account verwijderd. Een beetje abrupt en het kost me misschien wel een aantal lezers, maar dat is dan maar zo. Je kunt me op Instagram vinden en natuurlijk op m'n blogs. Dat is wel een heel klein dingetje dat ik aangepast heb voor het komende seizoen, maar wel één waar ik blij mee ben dat ik de knoop heb doorgehakt.
Gisteren begon ik met het opschrijven van alles wat ik belangrijk vind voor het komende jaar, het hield maar niet op. Ik ga het hier niet allemaal uitgebreid delen, maar met een paar steekwoorden geef ik een kleine impressie:
  • Genieten van en zorgen voor al die lieve mensen die hier om me heen leven, spelen en zijn
  • Aan mezelf werken op het gebied van eten en bewegen
  • Ik wil wat structuur in mijn blog aanbrengen, daar denk ik nog over
  • Een middag in de week gastouder
  • Met andere oppasdagen stop ik
  • Onze homegroup (Bijbelstudiegroep) vind ik érg belangrijk
  • Een nieuw 'vrouwenclubje' in de wijk vind ik ook érg belangrijk
  • Bijbel: studie (voorbereiden, leiden), memoriseren, toepassen
  • Gebed!!!
  • Huishoudelijke taken met meer plezier doen, zoals schoonmaken, koken, wassen enz.
  • Tevreden zijn, het hoeft van mij niet meer, beter, groter, mooier...

Dat laatste leerde ik de afgelopen weken tijdens het memoriseren van de eerste 30 verzen van Johannes 4. Het verhaal van de Samaritaanse vrouw bij de bron. Hoe langer ik er mee bezig ben, hoe meer het mijn hart raakt. Niet langer hoeven zoeken naar geluk en vreugde in aardse dingen, maar drinken van het levende water dat Jezus me geeft, leven uit die Bron! Dat lest pas echt mijn dorst! Dagelijks leven met en voor Jezus, Zijn liefde ontvangen, beantwoorden en doorgeven!
Dit jaar had ik als thema gekozen 'ontvangen', mooi om daar op deze manier nu weer bij stil te staan!
Vanochtend las ik in Psalm 52:3b:
Gods goedertierenheid duurt toch de hele dag?!
Wat verlangt Jezus ernaar die dorstige vrouw bij de bron van het levende water te geven!! Hij kent haar zo goed, Hij weet alles van haar...geen veroordeling, geen spoor van afkeer en afwijzing. Op de een of andere manier, in Zijn manier van omgang met haar, voelt ze dat ook haarscherp aan, want ze praat met Hem verder, stelt Hem haar vragen, zonder angst, zonder zichzelf te rechtvaardigen of goed te praten, zonder zichzelf te verdedigen.

Een poosje terug zongen we dit lied in onze gemeente tijdens een Afrikaanse dienst. Als ik die vrouw bij de bron erbij in mijn achterhoofd houd...vind ik 'm nog mooier dan ik het al vond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.